Se silnějším motorem

02. května 2006, 00:00 - ERICH HANDL
02. května 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA SPORTAGE Možností odpočtu DPH se chlubí i malá terénní auta. Profit otestoval korejský vůz Kia Sportage, který se s odečtením daně dostal na 522 165 korun. Navíc má nový turbodiesel, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

VYZKOUŠELI JSME - KIA SPORTAGE

Možností odpočtu DPH se chlubí i malá terénní auta. Profit otestoval korejský vůz Kia Sportage, který se s odečtením daně dostal na 522 165 korun. Navíc má nový turbodiesel, který jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

Sportage je malé SUV, které v tuzemsku konkuruje hlavně Toyotě Rav 4, Hyundai Tucson nebo BMW X3. Naftový dvoulitr má nyní výkon 103 kilowattů, což je o dvacet více než dosavadní agregát. Při testu to bylo hodně znát, motor jde dobře odspodu, na křižovatkách předvádí rychlé rozjezdy. Může za to možnost variabilního natáčení lopatek turbodmychadla, takzvané VGT. Sprint z 0 na 100 kilometrů v hodině vůz zvládne za solidních dvanáct vteřin. Jeho chod je relativně úsporný, průměrná spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů na 100 kilometrů.

A CO VLASTNÍ JÍZDA?

Na suchém asfaltu pohání auto přední náprava, na mokru nebo v terénu elektronika připojí i zadní kola. Se „sportáží“ se tak člověk neztratí ani na dálnici, ani v lehkém terénu. Zde je užitečná možnost stálého pohonu všech kol s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu. A minusy? Vozu by slušela možnost rychlostní redukce, svahy v terénu jsme museli sjíždět na první rychlostní stupeň. Trochu nepříjemná je také skutečnost, že u auta za více než 700 tisíc je stabilizační systém ESP pouze za příplatek. A nepříliš velká světlá výška (195 milimetrů) neumožňuje jízdu přes vysoké překážky.

TROCHU MALÝ KUFR

Sportage se hodí k zábavě v lehčím terénu i jako rodinné auto, horší je to s podnikatelskou reprezentací. Vnitřek vozu odpovídá jeho sportovnímu názvu, tvrdé černé plasty v kabině vypadají trochu lacině. Také s převážením nákladů to není valné, vysoká hrana kufru a jeho relativně malý objem (325 litrů) jsou daní za přítomnost rezervního kola pod podlahou.

V turbodieselové motorizaci je Sportage k dispozici od 709 980 korun, přičemž testovaná verze EX je dražší o 50 tisíc. Toto provedení má vyčerpávající seznam výbavy, připlácí se pouze za ESP v kombinaci s koženým čalouněním a vyhřívanými sedadly a za metalízu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Sportage má verzi N1, za montáž přepážky se připlácí zhruba dvacet tisíc korun. Kvůli malému kufru se ale příliš nehodí k převážení nákladů, je to spíše hobby vůz do terénu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Kia Sportage CRDi VGT

Typ vozu pětimístné SUV

Objem válců 2 litry

Max. výkon 103 kW

Max. rychlost 177 km/hod

Zrychlení 0-100 km/h 12 s

Spotřeba nafty 7,1 l/100 km

Cena (základ) 759 980 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
DVB-T2 již pro 83 % domácností. Nové pokrytí hlásí Černá hora a Lysá hora
Objevil se první dvoujádrový Ryzen, vzorek mobilního čipu s GPU Radeon Vega 3
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít