S přepážkou jen pro čtyři

26. března 2007, 00:00 - ERICH HANDL
26. března 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - FIAT GRANDE PUNTO Mezi malá auta k podnikání se zařadil i Fiat Grande Punto. Vůz, jehož cena začíná na 250 tisících korun, je v nabídce i ve verzi N1 s montážní přepážkou. Takže jeho cenu lze odpočtem daně stáhnout k 210 tisícům. Punto vzniklo z dříve velmi populárního Fiatu Uno.

VYZKOUŠELI JSME - FIAT GRANDE PUNTO Mezi malá auta k podnikání se zařadil i Fiat Grande Punto. Vůz, jehož cena začíná na 250 tisících korun, je v nabídce i ve verzi N1 s montážní přepážkou. Takže jeho cenu lze odpočtem daně stáhnout k 210 tisícům.

Punto vzniklo z dříve velmi populárního Fiatu Uno. Jeho předchozí generace sbíraly jednu designérskou cenu za druhou. I na nejnovější verzi se podepsal Giorgetto Giugiaro, takže zájemce může počítat s dynamickým autem, které málokdo na ulici přehlédne. Moderně vypadá hlavně předek, sportovní střih má ale i záď. Vůz zdobí také poměrně široká nabídka motorů. Redakce Profitu minulý týden otestovala pětidveřové provedení s naftovým motorem.

Hned při prvním nasednutí nám bylo zřejmé, že italský vůz se hodně zvětšil. Oproti předchozím generacím punta je dostatek místa pro nohy i na zadních sedadlech. Kufr má 275 litrů, což je průměr třídy. Interiér je dynamicky vyladěný s nádechem sportovního vozu. Předchozí generace byly kritizovány za odbytý vnitřek s nepříliš kvalitně slícovanými díly, to už neplatí.

Nejvíce pozornosti jsme věnovali motoru a převodovce. Náš vznětový Multijet měl pro naftový motor hodně netradiční objem válců 1,3 litru. Tento malý motor ale dokáže podat výkon až devadesát koní a na jízdě je to hodně znát. Jde dobře odspodu a dokáže auto rozjet až na 175 kilometrů v hodině. Jeho výhodou je přitom levné povinné ručení a nízká spotřeba, která se vejde do pěti litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Ale dost se za něj připlácí, oproti nejlevnější benzinové „jednadvojce“ si připravte o 170 tisíc korun více.

Horší to při testu bylo s automatizovanou šestistupňovou převodovkou Dualogic s elektronickým vystavováním spojky a řazením. Převodovka sice šetří řidiči práci, ale v automatickém režimu dochází k výraznému škubání při přeřazování, v režimu manuální obsluhy pak v některých momentech nelze přeřadit. Navíc na nás auto při chybném řazení neustále pískalo. Takže spíše doporučujeme manuální převodovku.

Fiat Punto se v testu ukázal spíše jako levný rodinný vůz využitelný spíš pro občasné převážení nákladu než jako stroj pro každodenní podnikání. Lze v něm odvézt nějaký náklad, ale třeba řemeslníci s nářadím by se měli poohlédnout po větším autě. Nicméně možnost odpočtu DPH tu je a s nejnižší cenou 210 tisíc korun je možné o puntu uvažovat i jako o druhém voze do podnikatelské rodiny. Je ale třeba si uvědomit, že s montážní přepážkou je auto pouze čtyřmístné.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Fiat Grande Punto má možnost odpočtu DPH - je možné jej získat jak u tří, tak u pětidveřové verze. Vůz je pak vybaven pevnou dělící přepážkou a homologován jako čtyřmístný. Přepážka a její montáž přitom nejsou v ceně, připlácí se za ně 8403 korun bez DPH. Auto lze doporučit jako rodinný vůz využitelný občas k podnikání.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model Fiat Grande Punto 1,3 JTD Multijet

typ vozu pětidveřový hacthback

motor naftový čtyřválec

objem válců 1,3 litru

max. výkon 66 kW

max. rychlost 175 km/hod

zrychlení 0-100 11,9 sekundy

spotřeba 4,6 l/100 km

kufr 275 litrů

cena 419 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít