Menu Zavřít

S novou strukturou i přístupem

20. 3. 2008
Autor: Euro.cz

ECM

Developerská společnost ECM zásadně mění koncept řízení, organizační strukturu a systém corporate governance. Změny vyplývají ze střednědobé strategie firmy. „Ta byla oficiálně představena v polovině loňského roku. Je připravena tak, aby byla atraktivní pro současné i potenciální investory. Má přinést zhodnocení investic pro akcionáře a zároveň motivovat zaměstnance ECM,“ říká Antonín Jakubše, výkonný viceprezident odpovědný za korporátní záležitosti.
Organizaci společnosti nově utvoří byznysové jednotky, které budou odpovídat za jednotlivé trhy či regiony, v nichž ECM působí. Vznikly tak Business Units Česká republika, Business Units Střední a východní Evropa, Business Units Rusko a Business Units Čína. „Zvažovali jsme dva možné modely řízení. První z nich odpovídal dosavadnímu modelu, tedy vše řídit z pražského centra, kde má společnost nejvíce zaměstnanců. Jeho podstatou by bylo aplikování zkušeností z Česka na všechny trhy v zahraničí. Druhý pohled vychází z toho, že připustíme určitá specifika jednotlivých trhů. Je objektivní připustit, že na každém teritoriu, v každé zemi, jsou určité odlišnosti,“ vysvětluje Jakubše. A dodává: „Nechceme být arogantní, proto jsme operativní řízení a rozhodování v procesech expanze, rozvoje, marketingu a prodeje přesunuli do jednotlivých trhů. Přitom strategie firmy, finanční řízení a rozhodující pravomoci zůstávají dále na ústředí“.
Samostatné jednotky na úrovni centrály budou odpovědné za finance celé společnosti a za korporátní záležitosti. Dle vedení firmy je výhodou nového modelu řízení větší transparentnost a jasně definované odpovědnosti a pravomoci. „Bude jednoznačně vidět, jakých výsledků dosahují jednotlivé byznys jednotky,“ je přesvědčen Jakubše.
Nově se také vytvoří oddělení Excellence Centre a Centrálního Marketingu. „Úlohou Excellence Centre je sledování a analyzování celosvětových trendů na trhu nemovitostí a v segmentech, ve kterých podniká ECM, predikce očekávání zákazníků v jednotlivých teritoriích a v zemích, kde firma působí a získávání důležitých poznatků z realitního byznysu,“ vysvětluje Jakubše. Do budoucna ECM zvažuje také možnost založení struktury realitních fondů. Za její řízení by byla odpovědná samostatná byznys jednotka. „Mělo by jít o fond fondů. V rámci něho by působily další fondy, které by nabízely investiční příležitosti jak pro drobné investory, tak pro institucionální,“ říká Jakubše. Je prý ale předčasné hovořit o tom, kdy bude tato fondová struktura založena.
Změny ve struktuře společnosti začaly v březnu. „Předpokládáme, že v červenci skončí takzvané tranzitní období a v srpnu by měl být nový model funkční,“ konstatuje Jakubše. Firma oznámila, že v průběhu několika měsíců plánuje rozšířit vrcholný management ještě o viceprezidenta odpovědného za finance a také doplnit členy představenstva.

BRAND24

Tabulka:
Kdo bude řídit firmu
Milan Janků prezident
Antonín Jakubše viceprezident odpovědný za korporátní záležitosti
Tomáš Vlček viceprezident odpovědný za Excellence Centre
Patrik Šimek viceprezident odpovědný za akvizice ve střední a východní Evropě
Jana Žejdlíková viceprezidentka odpovědná za Business Units ČR
Tomáš Laštovka viceprezident odpovědný za Business Units Rusko
Maroš Bréda viceprezident odpovědný za Business Units Čína
Jan Soukup viceprezident odpovědný za facility management

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).