Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Předjedeme Teslu. Exmanažer BMW chce s čínským Bytonem na vrchol

10. ledna, 18:19  -  František Novák
10. ledna, 18:19

Čínská automobilka Byton, kterou založil a řídí exmanažer BMW Carsten Breitfeld, má velkolepé plány. Do konce roku má sériově vyrábět elektrické SUV. První prototyp auta M-Byte firma prezentovala před rokem na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas, letos konkretizovala své plány. Sériová výroba má začít rychleji, než se to povedlo Tesle. Až polovinu tržeb hodlá Byton generovat z prodeje softwaru a nabídky mobility.

Carsten Breitfeld měl na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas náročný den, když jím založená firma Byton představila podrobnosti o výrobě automobilu M-Byte, který má být konkurencí i pro elektromobily Tesly Elona Muska.

Se sériovou výrobou čínských elektrických vozů se má začít do konce roku 2019, nejprve pro místní trh. Od třetího čtvrtletí 2020 se má M-Byte prodávat také v Americe a Evropě, potvrdil pro Wirtschaftswoche bývalý manažer mnichovské automobilky BMW.


Novinky z veletrhu CES v Las Vegas sledujte na webu Cnews.cz


Německý týdeník zdůraznil, že od prvního představení prototypu vozidla k sériové výrobě uplynou necelé dva roky, což je rekordní čas, který Bytonu může závidět nejen firma Elona Muska. Běžně se jedná o tři až pět let. Vyrábět se má v čínském městě Nan-ťingu.

Továrna je téměř hotová a firma má zajištěn i dostatek financí, řekl Breitfeld. Od roku 2020 se tu má ročně vyrobit 300 tisíc vozů M-Byte. Tesla v roce 2018 vyrobila 245 tisíc vozů.

V Číně se nediskutuje

Německý ředitel firmy si pochvaluje zejména to, že se v Číně vůbec nevede diskuze o tom, zda podporovat výrobu elektromobilů nebo automobilů se spalovacím motorem, jako je tomu v Německu nebo ve zbytku Evropy. Čína podporuje nové technologie ve velkém měřítku.

Si Teslou nechce Byton soutěžit v dojezdu vozů nebo zrychlení a maximální rychlosti. Firma chce usnadnit elektromobilitu jako takovou. V rozhovoru pro Handelsblatt Breitfeld dodal, že Byton hodlá prodávat spíše kilometry než samotná auta.

To znamená, že bude nabízet sdílení aut nebo aplikace, kterými je M-Byte vybaven. Ve velkých městech podle něj hrozí do budoucna kolaps dopravy, proto je třeba, aby automobily byly nejen na elektrický pohon, ale také dostatečně chytré na to, aby dokázaly mezi sebou komunikovat a umožňovat sdílení.

Proto by ve střednědobém výhledu mělo být 50 procent tržeb automobilky spojeno s nabízením doprovodných služeb, druhá polovina by měla být z prodeje nových vozů. V následujících týdnech má stovka vozů provádět testovací jízdy v Číně a Kalifornii. Vůz zaujal zejména interiérem, kterému dominuje centrální displej o rozměrech 125 krát 25 centimetrů. Cena má začínat na 45 tisících dolarů (jeden milion korun).

Dále čtěte:

Kde jsou lidé víc než auta. Španělské město zakázalo auta už před 20 lety

Nikola proti Tesle: Američané chystají expanzi vodíkových kamionů


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Test: víte, jakou daňovou slevu můžete použít?
11 otázek, které můžete mít k dani z nemovitosti, a odpovědi na ně
Nezaměstnanost: je ČR lídrem v rámci EU?
Jak postupovat při zdědění dluhu?
Kdo nedostane daňový bonus za rok 2018 a proč?
Auta
Modernizovaná Škoda Superb prozrazena. Podívejte se, jak jí…
Nové BMW 7 dostalo v rámci faceliftu o 40 % větší masku a o 25 koní slabší dvanáctiválec
Škoda v Ženevě představí malý crossover. Bude to sériový Vision X křížený se Škodou Scala
Nejen Hilux. Také z VW Amarok může být speciál pro jízdu za polárním kruhem
Dálniční známka Slovensko 2019: Jak ji koupit? A kdo ji mít nemusí?
Technologie
Turing bez ray tracingu vyjde jako GeForce GTX 1660 Ti. Ponese 1536 shaderů a GDDR6
Stell SHO 8055 Pro: pověste na zeď i ten největší televizor (vyzkoušeno)
Apple představil další batoh pro iPhony. Bateriové pouzdro stojí 3500 Kč
Velké zlevnění pamětí. DDR4 zlevní už do března o 20 %, ceny SSD padnou až o polovinu
Škoda v Ženevě ukáže nový crossover. Skříží Vison X a Scalu
Hry pro příležitostné hráče