Rozmach Premier League pokračuje. Miliardy jí zajistí televize i sponzoři

Adam Štěpánek 14. dubna 2016, 11:35  -  Adam Štěpánek
14. dubna 2016, 11:35

Anglická fotbalová Premier League upouští od modelu s jedním hlavním sponzorem. Po patnácti letech nebude v jejím názvu figurovat banka Barclays. Nově bude mít nejsledovanější fotbalová liga světa sedm velkých sponzorů, rozdělených do několika kategorií.

Podle poslední smlouvy, která byla podepsána před třemi lety, platila Barclays za práva na pojmenování soutěže 40 milionů liber (asi 1,35 miliardy korun) za sezonu. Během posledních let se však její pozice ve světě zhoršila. Od roku 2014 ukončila některé své aktivity ve Španělsku, Itálii a Portugalsku a nově ohlásila záměr odejít z Asie a Afriky a prodat 62 procent akcií v Barclays Africa. Nyní se hodlá plně soustředit na Velkou Británii a USA.

„Dávat velké peníze na to, aby naše jméno bylo všude vidět, už pro naše podnikání není důležité,“ potvrdil Nathan Homer, šéf společnosti pro sponzorování, novou strategii Barclays v rozhovoru pro Bloomberg. Banka totiž kromě jiného končí i se sponzorováním tenisového World Tour Finals, při kterém se vždy v listopadu schází nejlepší tenisté světa v Londýně.

Licence na tisk peněz

Premier League naopak zažívá rozmach. Před rokem podepsala s vysílacími společnostmi SKY a BT Sport novou tříletou smlouvu, která jí dohromady zajistí 5,136 miliard liber (asi 173 miliard korun). Oproti předchozí smlouvě je to o více než dvě miliardy liber více. Liga si od toho slibuje i větší vyrovnanost týmů, protože velká část peněz bude rozdělena právě mezi ně.

Aukční proces, při kterém se rozhodovalo o tom, kdo cenná práva získá, tvrdě kritizoval Tom Mockridge, výkonný ředitel poraženého zájemce Virgin Media. Premier League podle něj získala neustálým šponováním ceny licenci na tisk peněz a výsledek jen ublíží fanouškům.

Vrátí peníze dominanci?

Od příští sezony také Premier League úplně upustí od zavedené praxe s hlavním sponzorem a bude mít sedm velkých partnerů, kteří budou spadat do určitých kategorií. Míče bude dodávat Nike, hlavním technologickým partnerem se stane Electronic Arts a jedná se i o tom, jaké bude oficiální pivo soutěže. Mimochodem, Barclays z anglického fotbalu úplně neodchází a zůstává hlavní bankou ligy.

Příval miliard by Premier League měl zajistit ještě zářivější budoucnost. Chystají se nové investice do tréninkových ploch a mládeže. Její týmy by zase chtěly být více konkurenceschopné v Evropě. Angličtí fanoušci doufají, že domácí celky budou opět vládnout evropskému fotbalu. V posledních letech totiž hodně zaostávají za těmi španělskými nebo německými.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
Jak je to s opravami chyby Spectre. Aktualizace mikrokódu, operačního systému a důsledky
Letí na vás raketa! Chyba operátora poplašného softwaru způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
Hry pro příležitostné hráče