Rozmach Premier League pokračuje. Miliardy jí zajistí televize i sponzoři

Adam Štěpánek 14. dubna 2016, 11:35  -  Adam Štěpánek
14. dubna 2016, 11:35

Anglická fotbalová Premier League upouští od modelu s jedním hlavním sponzorem. Po patnácti letech nebude v jejím názvu figurovat banka Barclays. Nově bude mít nejsledovanější fotbalová liga světa sedm velkých sponzorů, rozdělených do několika kategorií.

Podle poslední smlouvy, která byla podepsána před třemi lety, platila Barclays za práva na pojmenování soutěže 40 milionů liber (asi 1,35 miliardy korun) za sezonu. Během posledních let se však její pozice ve světě zhoršila. Od roku 2014 ukončila některé své aktivity ve Španělsku, Itálii a Portugalsku a nově ohlásila záměr odejít z Asie a Afriky a prodat 62 procent akcií v Barclays Africa. Nyní se hodlá plně soustředit na Velkou Británii a USA.

„Dávat velké peníze na to, aby naše jméno bylo všude vidět, už pro naše podnikání není důležité,“ potvrdil Nathan Homer, šéf společnosti pro sponzorování, novou strategii Barclays v rozhovoru pro Bloomberg. Banka totiž kromě jiného končí i se sponzorováním tenisového World Tour Finals, při kterém se vždy v listopadu schází nejlepší tenisté světa v Londýně.

Licence na tisk peněz

Premier League naopak zažívá rozmach. Před rokem podepsala s vysílacími společnostmi SKY a BT Sport novou tříletou smlouvu, která jí dohromady zajistí 5,136 miliard liber (asi 173 miliard korun). Oproti předchozí smlouvě je to o více než dvě miliardy liber více. Liga si od toho slibuje i větší vyrovnanost týmů, protože velká část peněz bude rozdělena právě mezi ně.

Aukční proces, při kterém se rozhodovalo o tom, kdo cenná práva získá, tvrdě kritizoval Tom Mockridge, výkonný ředitel poraženého zájemce Virgin Media. Premier League podle něj získala neustálým šponováním ceny licenci na tisk peněz a výsledek jen ublíží fanouškům.

Vrátí peníze dominanci?

Od příští sezony také Premier League úplně upustí od zavedené praxe s hlavním sponzorem a bude mít sedm velkých partnerů, kteří budou spadat do určitých kategorií. Míče bude dodávat Nike, hlavním technologickým partnerem se stane Electronic Arts a jedná se i o tom, jaké bude oficiální pivo soutěže. Mimochodem, Barclays z anglického fotbalu úplně neodchází a zůstává hlavní bankou ligy.

Příval miliard by Premier League měl zajistit ještě zářivější budoucnost. Chystají se nové investice do tréninkových ploch a mládeže. Její týmy by zase chtěly být více konkurenceschopné v Evropě. Angličtí fanoušci doufají, že domácí celky budou opět vládnout evropskému fotbalu. V posledních letech totiž hodně zaostávají za těmi španělskými nebo německými.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít