Rozhodnou další dva roky

15. července 2008, 12:09 - Pavel Hanslíček
15. července 2008, 12:09

Fabricem Tameggerem

Stoupající ceny paliva, konkurence nízkonákladových přepravců a finanční krize. To jsou hlavní výzvy, se kterými se musejí vyrovnávat tradiční aerolinie. Platí to také pro společnost Austrian Airlines, která působí i na českém trhu. „Loni jsme přepravili asi sto dvacet tisíc českých cestujících, což znamená přibližně sedmiprocentní meziroční nárůst,“ řekl týdeníku EURO manažer Austrian Airlines pro Česko Fabrice Tamegger.

EURO: Společnost Austrian Airlines se v posledních letech potýkala se ztrátovým hospodařením a zajímal se o ni arabský investor. Obchod se ale neuskutečnil. Našli jste již jiné řešení? TAMEGGER: Loni se nám podařilo odstranit největší ztráty a za celý rok jsme vykázali zisk 3,3 milionu eur. To se podařilo i díky zrušení některých dálkových ztrátových linek. Navíc ke konci března činila výše našich likvidních prostředků 205 milionů eur, což ukazuje sílu naší pozice. V prvním čtvrtletí jsme sice vykázali ztrátu, ale jak jistě víte, toto období je v letecké dopravě vždycky nejslabší. Ovšem v dubnu i květnu se objevily pozitivní signály, které nás vedou k přesvědčení, že výsledky za celý rok budou výrazně lepší. Ohledně hledání investora musím poznamenat, že saúdskoarabský velkopodnikatel Muhammad bin Issá Džabar nás oslovil sám, nicméně nakonec nedokázal ve stanovené lhůtě předložit potřebnou bankovní garanci, a proto z obchodu sešlo. Nyní vedení Austrian Airlines zvažuje další varianty rozvoje společnosti. Budeme-li pokračovat v hledání investora či ne, se ukáže v následujících měsících.

EURO: Cena ropy prolomila hranici 140 dolarů za barel a stále stoupá. Zvyšujete ceny? TAMEGGER: Chceme našim zákazníkům vždycky nabízet co nejlepší podmínky, nicméně strmý růst ceny leteckého benzinu nás donutil ke zvýšení palivového příplatku na krátkých a středních vzdálenostech na 29 eur. U dálkových linek byl příplatek zvýšen na 90 eur. Uvědomme si tempo nárůstu ceny paliva. V polovině března dosáhla cena tuny kerosinu na rotterdamské burze 1176,8 dolaru a 30. května to bylo již 1297 dolarů. Pro srovnání - průměrná cena loni činila 709 dolarů a v roce 2002 jen 231 dolarů.

EURO: Na pražské letiště míří stále více leteckých společností nabízejících spojení do nových destinací. Přitom obchodní model Austrian Airlines je založen na dopravě cestujících do Vídně, odkud se létá do dalších míst. Nebojíte se ztráty českých zákazníků? TAMEGGER: Naše strategie se zaměřuje na východ Evropy, kde nabízíme 48 destinací, a také na expanzi na Střední východ. Dle veškerých analýz jde o růstové trhy, proto věřím, že je to strategie úspěšná. Navíc nabízíme přes Vídeň destinace, do kterých se přímo z Prahy nedostanete. Jako příklad uvedu ruská města Soči a Nižnij Novgorod, kosovskou Prišťinu či rumunské Baia Mare.

EURO: V červenci spouštíte velkorysejší pojetí business class, přitom řada obchodních cestujících létá i s levnými aeroliniemi. Není to chybný krok? TAMEGGER: Naše zkušenost ukazuje, že roste počet zákazníků oceňujících pohodlí. Na druhé straně jistě existují i jiné segmenty trhu. Obecně lze na trhu letecké přepravy v důsledku vývoje cen ropy a působení nízkonákladových dopravců cítit silný tlak na konsolidaci. Myslím, že následující dva roky rozhodnou o setrvání či odchodu z trhu řady aerolinií.

EURO: Hostitelskou zemí mistrovství Evropy v kopané bylo v červnu i Rakousko. Zareagovaly nějak Austrian Airlines na tuto příležitost? TAMEGGER: Zvýšili jsme kapacity linkových letů do účastnických zemí mistrovství. Rovněž jsme posílili lety do Švýcarska a uvnitř Rakouska. S výjimkou Bernu létáme do všech hostitelských měst šampionátu. Navýšili jsme i počet charterových letů. Takto s námi do Rakouska například letěl i italský národní tým.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tento pátek bude svátek
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít