Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Řidič bez řidičáku Šeich jako expert na dopravu

09. června 2008, 00:00 - podnikatel z Hradce Králové
09. června 2008, 00:00

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

(reakce na článek v Profitu č. 20/2008)

Jakoby nestačilo, že poslanec ODS David Šeich oslabil Hospodářskou komoru založením svého lobbistického sdružení Unie malých a středních podniků. Nyní se z něj stává expert na problematiku bezpečnosti silničního provozu. Z téhož muže, který byl před rokem a půl v jeho „domovském“ Brně přistižen při řízení údajně s více než dvěma promilemi alkoholu za volantem, aby se pak vymluvil na poslaneckou imunitu (odmítl odběr krve). Ovšem poté přišel o řidičský průkaz.

Panu expertovi zřejmě přijde nedostatečné, že případnými změnami bodového systému se několik měsíců zaobírala expertní komise složená z respektovaných dopravních odborníků. Spolu s dalšími kolegy přišel s vlastními „doplňujícími“ návrhy, jimiž mimo jiné komplikuje situaci svému spolustraníkovi, ministru dopravy.

Být na Šeichově místě, tak se stydím a o dopravě nejméně deset let nemluvím. Ne tak tento dopravní expert. Ten naopak navrhuje takové speciality, jako že by se nejvyšší dovolená rychlost na dálnicích měla zvýšit na 160 kilometrů za hodinu, pokud nebude snížená viditelnost, vozovka bude suchá a hustota provozu zvýšení umožní. Nejsem proti, aby se takto jezdilo na moderních dálnicích a rovných úsecích, označených značkami (výjimka z obecně povolené rychlosti 130 kilometrů v hodině). Ale proboha, dokážete si představit, jak čeští řidiči vyhodnotí, zda je „vozovka suchá“, nebo zda je „snížená viditelnost“ nebo jaká je „hustota provozu“? Ten návrh jsem četl detailně a vím, že Šeichova skupina definuje sníženou viditelnost do 200 metrů, ale budou snad řidiči nebo policisté běhat po dálnici s měřicím pásmem?

Smutné také je, že David Šeich považuje telefonování za volantem za „bagatelní přestupek“ a nechce za něj strhávat body. Z vlastní zkušenosti (ač to nerad přiznávám) vím, že volání bez hands-free rozptyluje řidiče natolik, že dokáže jet na červenou. Podle mých zkušeností je doba reakce delší možná o jednu nebo dvě vteřiny, před přechodem pro chodce tedy skutečně smrtelný čas.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Nejste alergičtí na jídlo?
V pátek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Auta
Retro: Vyzkoušeli jsme, jak se řídí Buick Series 40 Sedan (…
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Technologie
Samsung prý sníží výrobu operačních pamětí, aby jejich ceny zůstaly vysoké
Velký test výkonných SSD pro rozhraní M.2 PCIe
Apple už má výřez i v baterce. Rozborka iPhonů prozradila i další detaily
Samsung umožní prodloužení životnosti starších televizorů pomocí kitu. Ne v Česku
T-Mobile láká na nový modem pro „LTE na doma“. Je rychlý a ještě k tomu sexy
Hry pro příležitostné hráče