Řev motorů u sportovních vozů utichne. Kola točí elektřina - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Řev motorů u sportovních vozů utichne. Kola točí elektřina

Peugeot,
Řev motorů u sportovních vozů utichne. Kola točí elektřina
Zdroj: Peugeot
Komerční sdělení

Nové požadavky evropské komise na snížení emisí CO2 způsobily v automobilové branži rozruch. Ve snaze vyhnout se obrovským pokutám za překročení požadovaného emisního průměru se ruší silné motory. Některé automobilky však nehodlají rezignovat na požitek z jízdy a radost za volantem. Značka Peugeot před několika dny odhalila ultrasportovní vůz pro opravdové řidiče: 508 Peugeot Sport Engineered.

„Je třeba definovat nový typ výkonu, takový, který přinášejí auta s elektrickým pohonem. Jde o nové pocity a zážitky z jízdy. S elektromotorem zahajujeme éru točivého momentu a výkonu, jakých ještě nikdy nebylo v rámci sériové výroby Peugeotu dosaženo. Pouštíme se na novou cestu a musíme se naučit znovu se učit. Vynulovat počítadla, ovládnout nové technologie a dobýt nová území,“ zaznívá z divize Peugeot Sport z úst jejího ředitele Françoise Walese.

Zdroj:Peugeot

Peugeot Sport je odvěkou součástí francouzské automobilky. Úkolem této divize je budovat sportovní image značky Peugeot vytvářením závodních vozů schopných vítězit v různých disciplínách motoristického sportu. Peugeot Sport tento úkol plnil vzorně po mnoho desetiletí, což prokázal vítězstvím na Dakaru, v rallye, či v nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, 24 hodin Le Mans. I tyto úspěchy přesvědčily značku Peugeot, aby svou sportovní divizi využila i k vytváření sériových sportovních vozů pro své nejnáročnější klienty. Tak vznikla řada Peugeot Sport Engineered, jejíž prvními představiteli jsou fastback Peugeot 508 a kombi 508 SW.

A protože v automobilovém průmyslu je v současné době největším trendem elektřina, mají tyto vozy pod kapotou hned dva elektromotory. Jeden je umístěn v přední části spolu se spalovacím motorem, druhý je v zadní části, kde pohání zadní kola. Díky tomu má tento hybridní vůz pohon všech čtyř kol, což mu zajišťuje optimální pohyblivost a stabilitu v každém terénu a za všech klimatických podmínek.

Největší výhodou hybridního systému jsou nízké emise CO2. 508 Peugeot Sport Engineered v provedení fastback i SW dosahuje v rámci své kategorie rekordně nízkou úroveň CO2 a to 46 g/km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km (dle protokolu WLTP). Majitelé vozu si tedy mohou s čistým svědomím užívat ohromující sportovní charakteristiky: zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 vteřin, z 80 na 120 km/h za 3 vteřiny a maximální elektronicky řízená rychlost 250 km/h.

Zdroj: Peugeot

Řidič si může zvolit, zda pojede zcela nehlučně, či naopak dá hřmění motoru volný průběh. Na výběr je pět jízdních režimů: čistě elektrický (baterie vydrží na 42 kilometrů), komfortní s měkčím odpružením, hybridní optimalizující využití paliva a elektřiny, sportovní poskytující maximální výkon až 360 koní a konečně 4WD pro jízdu v terénu.

Nezbytnou součástí hybridního ústrojí je baterie. Ta je ve voze 508 Peugeot Sport Engineered uložena tak, že objem kabiny a zavazadlového prostoru je stejný jako u běžných verzí vybavených spalovacími motory. Pro plné dobití baterie je třeba 7 hodin, dobíjíte-li pomocí běžné domácí zásuvky, se zesílenou zásuvkou zkrátíte čas na polovinu a s použitím Wall boxu vám stačí i pouhé dvě hodiny.

508 Peugeot Sport Engineered zatím v Česku nekoupíte. Budete si muset počkat do příštího roku, nicméně jeho sourozenci Peugeot 508 a 508 SW s klasickým spalovacím motorem i s plug-in hybridním pohonem jsou běžně v prodeji v koncesionářské síti Peugeot.

Ohodnoťte tento článek