Menu Zavřít

Řev motorů u sportovních vozů utichne. Kola točí elektřina

13. 10. 2020
Autor: Peugeot

Nové požadavky evropské komise na snížení emisí CO2 způsobily v automobilové branži rozruch. Ve snaze vyhnout se obrovským pokutám za překročení požadovaného emisního průměru se ruší silné motory. Některé automobilky však nehodlají rezignovat na požitek z jízdy a radost za volantem. Značka Peugeot před několika dny odhalila ultrasportovní vůz pro opravdové řidiče: 508 Peugeot Sport Engineered.

„Je třeba definovat nový typ výkonu, takový, který přinášejí
auta s elektrickým pohonem. Jde o nové pocity a zážitky z jízdy.
S elektromotorem zahajujeme éru točivého momentu a výkonu, jakých ještě
nikdy nebylo v rámci sériové výroby Peugeotu dosaženo. Pouštíme se na
novou cestu a musíme se naučit znovu se učit. Vynulovat počítadla, ovládnout
nové technologie a dobýt nová území,“ zaznívá z divize Peugeot Sport z úst
jejího ředitele Françoise Walese.

Zdroj:Peugeot

Peugeot Sport je odvěkou součástí francouzské automobilky.
Úkolem této divize je budovat sportovní image značky Peugeot vytvářením
závodních vozů schopných vítězit v různých disciplínách motoristického sportu.
Peugeot Sport tento úkol plnil vzorně po mnoho desetiletí, což prokázal
vítězstvím na Dakaru, v rallye, či v nejnáročnějším vytrvalostním
závodě na světě, 24 hodin Le Mans. I tyto úspěchy přesvědčily značku Peugeot,
aby svou sportovní divizi využila i k vytváření sériových sportovních vozů
pro své nejnáročnější klienty. Tak vznikla řada
Peugeot Sport Engineered
, jejíž prvními představiteli jsou fastback Peugeot
508 a kombi 508 SW.

A protože v automobilovém průmyslu je v současné
době největším trendem elektřina, mají tyto vozy pod kapotou hned dva
elektromotory. Jeden je umístěn v přední části spolu se spalovacím
motorem, druhý je v zadní části, kde pohání zadní kola. Díky tomu má tento
hybridní vůz pohon všech čtyř kol, což mu zajišťuje optimální pohyblivost a
stabilitu v každém terénu a za všech klimatických podmínek.

Největší výhodou hybridního systému jsou nízké emise CO2. 508 Peugeot
Sport Engineered v provedení fastback i SW dosahuje v rámci své
kategorie rekordně nízkou úroveň CO2 a to 46 g/km, což odpovídá spotřebě 2,03
l/100 km (dle protokolu WLTP). Majitelé vozu si tedy mohou s čistým
svědomím užívat ohromující sportovní charakteristiky: zrychlení z 0 na 100 km/h
za 5,2 vteřin, z 80 na 120 km/h za 3 vteřiny a maximální elektronicky řízená
rychlost 250 km/h.

Zdroj: Peugeot

Řidič si může zvolit, zda pojede zcela nehlučně, či naopak
dá hřmění motoru volný průběh. Na výběr je pět jízdních režimů: čistě
elektrický (baterie vydrží na 42 kilometrů), komfortní s měkčím
odpružením, hybridní optimalizující využití paliva a elektřiny, sportovní
poskytující maximální výkon až 360 koní a konečně 4WD pro jízdu v terénu.

Nezbytnou součástí hybridního ústrojí je baterie. Ta je ve
voze 508 Peugeot Sport Engineered uložena tak, že objem kabiny a zavazadlového
prostoru je stejný jako u běžných verzí vybavených spalovacími motory. Pro plné
dobití baterie je třeba 7 hodin, dobíjíte-li pomocí běžné domácí zásuvky, se
zesílenou zásuvkou zkrátíte čas na polovinu a s použitím Wall boxu vám
stačí i pouhé dvě hodiny.

508 Peugeot Sport Engineered zatím v Česku nekoupíte. Budete si
muset počkat do příštího roku, nicméně jeho sourozenci Peugeot
508
a 508 SW
s klasickým spalovacím motorem i s plug-in
hybridním pohonem
jsou běžně v prodeji v koncesionářské síti
Peugeot.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).