Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Renault postaví obří továrnu v Maroku

10. září 2007, 00:00 - admin
10. září 2007, 00:00

Francouzská automobilka Renault postaví na severu Maroka nový montážní závod, který by měl od roku 2010 vyrábět asi 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však předpokládá, že kapacitu postupně zvýší až na 400 tisíc vozů za rok. Předběžnou dohodu o výstavbě závodu už podepsal generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn.

Francouzská automobilka Renault postaví na severu Maroka nový montážní závod, který by měl od roku 2010 vyrábět asi 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však předpokládá, že kapacitu postupně zvýší až na 400 tisíc vozů za rok.

Předběžnou dohodu o výstavbě závodu už podepsal generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn. Investice do nového montážního závodu by se měla vyšplhat na 600 milionů eur (téměř 17 miliard korun), i když v první fázi Renault investuje jen kolem 350 milionů eur. O výši investice v druhé fázi se rozhodne až podle toho, jaké vozy se budou v továrně vyrábět. „Byl bych rád, kdyby se Maroko prostřednictvím tohoto projektu stalo v rámci výrobního systému skupiny strategickou globální základnou na nejvyšší úrovni konkurenceschopnosti v celosvětovém srovnání,“ řekl Ghosn. Renault už v Maroku vyrábí renaulty Logan, které patří k levnějším značkám.

Nový projekt vytvoří téměř 6000 pracovních příležitostí přímo ve výrobě, dalších asi 30 tisíc vznikne v návazných profesích a službách. Francouzský podnik tak bude jedním z největších zaměstnavatelů v oblasti Tangeru, což je přístav na břehu Středozemního moře. „Pro skupinu Renault/ /Nissan je to zatím největší investice,“ řekl Ghosn novinářům. Auta z Tangeru budou levnější a Renault je bude vyvážet převážně do rozvojových zemí. Prodávat se budou pod značkou Renault, Dacia a Nissan. Asi 90 procent výroby půjde na vývoz, zbytek se prodá v Maroku. Renault a Nissan mají v Maroku asi třetinový podíl na trhu.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče