Renault Mégane III: nově bez avantgardy

03. května 2009, 00:00 - Erich Handl
03. května 2009, 00:00

Březnovými prodeji osobních aut zacloumal nový Renault Mégane, který lze pořídit v nejnovější akci od 299 900 korun. Stal se po Škodě Octavia druhým nejprodávanějším vozem nižší střední třídy.

Autor: Renault

Model Mégane patří od roku 1995 k hlavním pilířům nabídky francouzského Renaultu. V segmentu nižší střední třídy konkuruje v Česku takovým hitům, jako jsou Škoda Octavia, Opel Astra, VW Golf nebo Kia cee‘d. Dvě dosavadní generace vozu slavily v Evropě velké prodejní úspěchy, ale sklízely také kritiku. Řadě lidí se nelíbily jejich přespříliš avantgardní tvary a pod palbou byla také kvalita.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový Mégane stejně jako všechna ostatní auta umožňuje od tohoto dubna odpočet DPH. Model je kombinací rodinného auta a vozu pro občasné podnikání. Zdobí ho relativně velký kufr, nakládání ale ztrpčuje jeho vysoká hrana a nemožnost sklopit opěráky zadních sedadel do roviny.

Renault proto letos ukončil experimenty s avantgardou a nabídl třetí generaci modelu v konzervativnějším hávu. Pryč jsou ostré hrany a záď, která připomínala žehličku. Auto je evropsky zaoblené a přitom robustní, hodně připomíná větší lagunu. Interiér je praktický. Poněkud netradiční je však velký informační displej nad středovými výdechy ventilace a také renaultovská specialita – startování pomocí karty namísto klíče.

Nový mégane nás po prvním nasednutí překvapil stísněností kabiny. Prostor působí kvůli úzkým oknům a masivnímu středovému tunelu hodně uzavřeně. Vzadu je to ještě horší než vepředu, ale kufr má solidních 372 litrů.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Renault Mégane 1,5 dci typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 78 kilowattů max. rychlost - 190 km/h zrychlení 0-100 - 10,9 sekundy spotřeba - 4,5 l/100 km kufr - 372 litrů cena (základ)** - 359 900 Kč s DPH

Rozjezd byl pomalý, náš diesel o objemu 1,5 litru s výkonem 78 kilowattů začal táhnout až od vyšších otáček. Pak už ale následovaly jen příjemné zážitky. Jízda byla francouzsky měkká, ale jistá, řazení celkem přesné. Motor pracoval ve vyšších otáčkách bezvadně a výrobce nelhal o jeho spotřebě – žádal si pouhých 4,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

K plusům méganu lze připočíst výbavu startovní verze. Patří do ní benzinový motor o objemu 1,6 litru, elektronicky řízený podvozek, elektrická zrcátka, čtyři airbagy, ABS, a dokonce i klimatizace. Za testovaný diesel se připlácí 60 tisíc korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Auta
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za…
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Galaxy S9 uvidíme už za sedm týdnů. Samsung jej přiveze na CES 2018
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít