Rekordní smlouva. Nike vyplatí Barceloně ročně až 4 miliardy

Adam Štěpánek 23. května 2016, 16:38  -  Adam Štěpánek
23. května 2016, 16:38

Fotbalová Barcelona je zvyklá překonávat rekordy hlavně na hřišti, teď však jeden přidala i mimo něj. S výrobcem sportovního oblečení Nike podepsala novou smlouvu, která jí ročně může zajistit až 155 milionů eur (4 miliardy korun).

Barcelona, která v posledních letech dominuje španělskému fotbalu, spolupracuje s Nike už od roku 1998. Za věrnost a sportovní úspěchy z posledních let si teď vysloužila řádně vylepšenou smlouvu, která měla skončit za dva roky.

Nový kontrakt se katalánskému týmu mimořádně vyplatí. Například anglická Chelsea si minulý týden pochvalovala riskantní krok, když i za cenu sankcí předčasně vypověděla smlouvu společnosti Adidas. Rychle se totiž dohodla právě s Nike, která za to ročně zaplatí 60 milionů liber, dvojnásobek oproti nabídce konkurenta. Ve srovnání s novou dohodou s Barcelonou to je však polovina.

Jistota na deset let

Během prvních dvou let smlouvy by se základní cena bez bonusů měla držet na sto milionech eur za sezonu. Poté však dojde k prudkému navýšení až na 155 milionů eur, které by mělo vydržet dalších osm let. Podle zavedené praxe se však dá očekávat, že ještě před uplynutím smlouvy dojde k jejímu dalšímu prodloužení a vylepšení.

O novém desetiletém kontraktu informovaly katalánské deníky Sport a Mundo Deportivo, podporující právě barcelonský klub. Podle zámořské televizní stanice ESPN by se mělo jednat o nejlukrativnější smlouvu tohoto typu v celém fotbalovém prostředí.

„Z nové smlouvy máme velkou radost. Věříme, že společně oslavíme ještě řadu úspěchů,“ uvedl prezident klubu Josep Maria Bartomeu. Vedení týmu zatím žádné detaily kontraktu neprozradilo, hodlá tak učinit až na dalším valném shromáždění.

Rekordní smlouva potvrzuje strategii, kterou se poslední dobou prezentují hlavní rivalové na poli sportovního oblečení - Nike a Adidas. První jmenovaný se snaží získat co nejvíce týmů pro svou prezentaci na jejich dresech, což dokládá kromě prodloužení dohody s Barcelonou právě zmiňované přetáhnutí Chelsea od konkurence.

Adidas sponzorství týmů naopak omezuje a více se zaměřuje na jednotlivé hvězdné fotbalisty. Marketingově se snaží tlačit například Francouze Paula Pogbu nebo Walešana Garetha Balea.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Příjmy v předčasném důchodu v roce 2018
Auta
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních…
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
14 největších iPhone failů. Co Apple zkazil a jak se k tomu postavil?
Technologie
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Intel chystá samostatná GPU odvozená z čipů Tiger Lake a Alder Lake. První za dva roky?
Tohle jste ještě neviděli. Zpomalená videa ukážou, jak funguje technika kolem nás
Tip: Jak sledovat Televizi Seznam na počítači a mobilu?
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google [aktualizováno]
Hry pro příležitostné hráče