Reklamní patičky a nevyžádaná pošta

27. září 2004, 00:00 - Klára Volná, tisková mluvčí ministerstva informatiky
27. září 2004, 00:00

VAŠE OTÁZKY Podle článku "Za nevyžádanou poštu hrozí pokuta" (Profit č. 39/2004) je zakázáno posílat internetovou reklamu lidem, kteří s tím výslovně nesouhlasí. Je tedy legální přidávání takzvaných reklamních patiček na konec e-mailů, posílaných prostřednictvím bezplatných freemailových služeb (Seznam, Centrum, Volný apod.

VAŠE OTÁZKY Podle článku „Za nevyžádanou poštu hrozí pokuta“ (Profit č. 39/2004) je zakázáno posílat internetovou reklamu lidem, kteří s tím výslovně nesouhlasí. Je tedy legální přidávání takzvaných reklamních patiček na konec e-mailů, posílaných prostřednictvím bezplatných freemailových služeb (Seznam, Centrum, Volný apod.)? Nově přijatý zákon o některých službách informační společnosti použití reklamních patiček nezakazuje. Cílem zákona je zabránit hromadnému rozesílání nevyžádaných neadresných obchodních sdělení. V případě, že se jedná o e-mail (nebo SMS zprávu) určený konkrétní osobě s konkrétním, soukromým obsahem, ke kterému je provozovatelem freemailu (mobilním operátorem) připojena reklama, nepovažujeme to za porušení zákona. Jde o individuální adresnou zprávu soukromého charakteru vědomě odeslanou uživatelem e-mailové schránky. Vkládání reklamních patiček je totiž smluvně ošetřeno mezi uživatelem a poskytovatelem freemailové služby. Děje se tak tedy se souhlasem odesílatele mailu. Obecně platí, že poskytovatelé freemailové služby, kteří vkládají do emailu reklamní sdělení, jednají v souladu se zákonem, pokud jsou současně splněny tyto dvě podmínky: 1. reklamní sdělení je jasně označeno jako reklamní sdělení a je také jasně odlišeno od textu zprávy - e-mailu - a 2. v obchodních nebo jiných podmínkách dal uživatel e-mailu předem (tedy před přidělením e-mailové schránky) jednoznačně souhlas s takovouto praktikou. V případě, že je splněna první podmínka, není narušeno ani listovní tajemství. Zprávou, která požívá ochrany trestního zákona a Listiny základních práv a svobod, je text, který napsal a odeslal odesílatel. Ten však zůstává i s reklamní patičkou beze změny a pozměněn samozřejmě nikdy být nesmí. Ke zprávě napsané a poslané odesílatelem příjemci se v průběhu přenosu připojují další informace, „zprávy“, které však již připojuje provozovatel freemailu (technologické informace) nebo jeho prostřednictvím zadavatel reklamy (reklamní patičky). Zprávou, která požívá ochrany, je však pouze ta část e-mailu, kterou sepsal odesílatel. Tím spíš, že s připojením reklamní patičky odesílatel souhlasí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít