Reklamní internetový trh poroste

09. prosince 2002, 00:00 - admin
09. prosince 2002, 00:00

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás. Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Seznam je největším reklamním prostorem na českém internetu. Zeptali jsme se proto marketingového manažera firmy Seznam.cz Romana Hlouška, jak vidí budoucnost internetové reklamy u nás.

Poroste český trh internetové reklamy v příštích dvanácti měsících?

Jeden rok je pro český internet stále velmi dlouhá doba a tohle stále se měnící médium jistě dozná dalšího posunu nejen v oblasti kvality obsahu, ale především v pohybu peněz z internetové reklamy. Zadavatelům reklamy se daří nabízet stále kvalitnější reklamní prostor a ti si stále častěji uvědomují velmi dobrý „poměr cena/výkon“, který reklama na internetu má. Myslím, že se stále častěji budeme potkávat s inzercí firem nabízejících rychloobrátkové zboží. Zajisté se potkáme s několika novými reklamními formáty postavenými na nových technologiích (video, zvuk). Celkově však odhaduji, že velikost reklamního internetového trhu i nadále poroste. Jak svižným tempem je však stále otázkou i pro nás.

Jaký je průměrný objem reklamy v impresích (počtech zobrazení) za rok?

Tento údaj je bohužel neměřitelný a především naprosto nevypovídající. Každý reklamní prostor má svoji specifikaci, mimo jiné i průměrný počet denních, týdenních nebo měsíčních impresí. Na jedné internetové stránce je však někdy i několik reklamních ploch a posoudit je souhrnem jednoduše nelze. Seznam generuje měsíčně něco kolem 200 milionů vyžádaných stran a počet zobrazení jako celkový objem reklamního prostoru je ještě několikanásobně vyšší.

Jaká je průměrná úspěšnost reklamních kampaní vyjádřená v CTR? (Click through rate - počet kliknutí na banner v procentech - pozn. red.)

Jak jsem již uvedl v úvodu, každý reklamní prostor má své speciální parametry, tedy i účinnost, intenzitu oslovení a mnoho dalších vlastností. Úspěšnost reklamní kampaně již dávno neměříme pouze podle počtu kliknutí na reklamní banner - kampaně posuzujeme ve spolupráci s klienty a podstatně komplexněji.

Můžete prozradit objem reklamy na Seznamu?

Obrat za rok 2002 je pochopitelně značně choulostivé téma, zvláště nyní, před koncem roku. Za loňský rok Seznam vygeneroval obrat cca 60 milionů Kč a za rok letošní předpokládáme navýšení o zhruba 100 procent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in…
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít