Reklamě má pomoci i vstup do Unie

01. března 2004, 00:00 - PETR KUČERA
01. března 2004, 00:00

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet

MEZIROČNĚ O TŘI PROCENTA NA 16,39 MILIARDY KORUN VZROSTLY V LOŇSKÉM ROCE VÝDAJE NA REKLAMU V ČESKÝCH MÉDIÍCH. LETOS SE MÁ TEMPO RŮSTU ZVÝŠIT NA ČTYŘI PROCENTA.

Loňský rok dopadl lépe, než odborníci původně očekávali. Po opatrném začátku

roku se investice do reklamy zvyšovaly, čemuž pomohl i růst české ekonomiky a oživení reklamního trhu v zahraničí. Podle odhadů společnosti ARBOmedia letos výdaje vzrostou na 17,04 miliardy korun. Hlavními tahouny růstu mají být velké sportovně-mediální události jako letní olympiáda v Aténách, fotbalové mistrovství Evropy v Portugalsku nebo pražské mistrovství světa v hokeji. Pozitivní vliv se očekává také od vstupu ČR do Unie, podle ARBOmedia je důvodem k optimizmu i nepolevující spotřeba domácností.

TELEVIZE JE NEJDRAŽŠÍ, ALE NEJÚČINNĚJŠÍ Také vloni připadal největší podíl investic na televizní reklamu. Na televizi se denně dívají čtyři pětiny obyvatel ČR starších 15 let, v průměru u ní stráví 3,5 hodiny. Z průzkumů vyplývá, že diváci stárnou - 40 procentům loňských pravidelných diváků bylo více než 55 let, přičemž nejmladší diváky má ČT2 a nejstarší Prima. U nejmladších diváků si stále větší oblibu získávají satelitní a kabelové televize. Nejvíce loni v televizi inzerovala společnost Danone s výdaji téměř 1,05 miliardy korun. Následují Procter & Gamble, Nestlé, Karlovarské minerální vody a Unilever ČR. Televizní reklama se však stává dostupnější i pro menší klienty. Roste také objem výdajů do reklamy v tisku. Nejvíce zde v loňském roce inzerovaly firmy Škoda Auto, Eurotel, T-Mobile, Lidl a Český Mobil. Výrazný meziroční růst zaznamenal objem investic do reklamy v rádiích. „Rádio je rychlou a levnou alternativou v inzertním mixu firem, zejména při vyčerpání rozpočtů na televize,“ uvedl marketingový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde. V celkovém pořadí investic však samozřejmě i zde vládnou velké firmy - Škoda Auto, T-Mobile a Český Telecom. Meziroční pokles investic se letos očekává jen u venkovní a „ostatní“ reklamy (billboardy, místo prodeje apod.), zejména v důsledku zákazu tabákové reklamy. ROSTE SÍLA INTERNETU**

Firmy čím dál častěji řadí mezi běžná média pro inzerci také internet. Loňské investice do reklamy na internetu vzrostly o 21,1 procenta na 230 milionů korun. Růst má pokračovat i díky rostoucí síle tohoto mladého média: V lednu 2004 zaznamenal český internet rekord návštěvnosti - za celý měsíc na něm surfovalo celkem 3,83 milionu lidí. Další rekord přišel před několika málo dny: Denní návštěvnost českého internetu poprvé v historii překonala hranici milionu uživatelů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší…
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný rebel
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Technologie
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít