Regionální letiště spravují kraje

25. října 2004, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
25. října 2004, 00:00

LETIŠTĚ V KRAJÍCH Letiště v Brně, Ostravě a Karlových Varech mají nové majitele - kraje. Jejich snahou je zejména rozšířit počet destinací a zkvalitnit služby. Pro všechna regionální letiště je prioritou spojení se západní Evropou. Všechna také pokukují především po Německu jako nejbližším sousedním státu.

**LETIŠTĚ V KRAJÍCH

Letiště v Brně, Ostravě a Karlových Varech mají nové majitele - kraje. Jejich snahou je zejména rozšířit počet destinací a zkvalitnit služby.

Pro všechna regionální letiště je prioritou spojení se západní Evropou. Všechna také pokukují především po Německu jako nejbližším sousedním státu. V kurzu pro letištní management je zejména Mnichov. Ostravským by se zase líbila přímá letecká linka do Vídně, kde by byla možnost přestupu na další linky do celého světa. Základním cílem krajů je vytvořit z letišť jeden ze stavebních kamenů dalšího ekonomického rozvoje. Plánované investice, na kterého mohou směřovat dotace z Evropské unie, mají zejména vytvořit prostor pro očekávaný růst počtu odbavených cestujících. „Naší vizí je vybudovat letiště, jež by mohlo v budoucnu odbavovat až pětinásobek současného počtu cestujících, to je kolem milionu osob,“ plánuje ředitel ostravského letiště v Mošnově Michal Červinka. Část peněz na investice do areálu letišť mohou kraje získat z fondů Evropské unie. To byl také důvod, proč naléhaly na získání letišť do své správy. Do roku 2006 by všechna tři dohromady mohla z těchto zdrojů získat až 150 milionů korun. Půjde však o tvrdý konkurenční boj - letiště nepočítají s rozdělením této částky na tři stejné díly. Investice do rozvoje letišť by se měly projevit také v rozvoji podnikatelských aktivit v rozsáhlých areálech letišť a nákladní dopravy. Například v Ostravě se uvažuje o výstavbě opravárenské základny velkokapacitních letadel. Jihomoravský kraj zase plánuje v blízkosti letiště vybudovat průmyslovou zónu. Další nadějí jsou nízkorozpočtové letecké společnosti, které by mohly rozšířit počet destinací nabízených regionálními letišti. „Naším prvořadým úkolem je dostat na letiště další převážně nízkonákladové spoje z Evropy, časem i z větší vzdálenosti,“ řekl hejtman Karlovarského kraje Josef Pavel. Trochu v zájmu pozornosti zůstávají i další regionální letiště, která provozují anebo plánují mezinárodní leteckou přepravu. Takovým případem jsou Kunovice. Zdejší letiště patří zatím zkrachovalým Leteckým závodům, v pronájmu ho má společnost Discovery Travel. Ta kromě pravidelného spojení s Prahou dvakrát denně vypravuje také pětkrát týdně letadla do belgických Antverp.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Jak vysoký je minimální důchod?
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Auta
Je vám 760 koní v Chevroletu Corvette ZR1 málo? Hennessey…
Ares Panther je reinkarnace De Tomaso Pantera s technikou Lamborghini
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Technologie
DVB-T2 chytne již 97,2 % domácností. Na pokrytí čekají jen jižní Čechy
Design Fluent „nakazil“ i Skype pro Windows 10. Ten vrací statusy a umožňuje chatování bez přidání do adresáře
Android v prosinci 2017: Oreo je na každém dvoustém zařízení
Intel uvádí procesory Gemini Lake. Pentia a Celerony s Wi-Fi, LPDDR4 a jádry Goldmont+
Paměťový superpočítač od HP bude bojovat s Alzheimerem. Jeden člověk je pro něj 100 GB dat
Hry pro příležitostné hráče