Ředitelka i ombudsman - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Ředitelka i ombudsman

, Hana Boříková,
Ředitelka i ombudsman
Zdroj: Euro.cz

V rezidenčním developmentu se bankovní zkušenosti hodí

Když si Naděžda Ptáčková (29) kupovala od společnosti Skanska byt ve Vysočanech, netušila, že bude za šest let rezidenční developmet firmy řídit. „Byla to náhoda. Skanska mi umožnila financování bytu hypotékou, což nebylo tehdy běžné. Developeři ještě nebyli tak klientsky orientovaní,“ říká Ptáčková. Dnes už by žádného developera požadovat platbu pouze v hotovosti nenapadlo. Jednoduše proto, že by v současné konkurenci zkrachoval. Nová ředitelka rezidenčního developmentu přináší do společnosti zkušenosti z dlouholeté praxe v bankovnictví, které je na boj o zákazníka zvyklé.

Změna po jedenácti letech.

Ptáčková nastoupila v roce 1993 jako zaměstnankyně přepážky do Bayerische Vereinsbank v německém Burghausenu. V Německu strávila rok a poté se přesunula do banky v Plzni. Ve stejném roce začala také studovat Bankovní akademii v Praze.
Po jedenácti letech vyměnila finanční sektor za stavební společnost. Pro Ptáčkovou nebyl realitní trh ničím novým. V posledních dvou letech měla totiž v bance na starosti financování nemovitostí pro fyzické a menší právnické osoby. „Vždycky jsem chtěla poznat development i z druhé strany, nikoli pouze z té finanční. Moje současná práce naplňuje nejen mé představy, ale i dotváří ucelený pohled na rezidenční trh. Mám na starosti také klientské centrum a realitní kancelář, tedy i klienty, od kterých jsem nechtěla úplně utéct. V retailovém segmentu je práce více osobní, člověk z ní cítí zadostiučinění. Například když přijde klient poděkovat, že jsme mu pomohli,“ vysvětluje svou motivaci nově jmenovaná ředitelka, která vedle svého zaměstnání stíhá i studium na Vysoké škole ekonomické.
Ptáčková přiznává, že během své praxe se setkala i s nespokojenými klienty a nevyhnula se ani nadávkám. Ty bere s nadhledem. „To je život. My se snažíme, aby se nám maximum věcí povedlo, ale lidé, banka nebo společnost jsou živými organismy, vždy může přijít něco nepředvídaného,“ říká. Sporné záležitosti rozhodovala již během svého působení v bance. „Spolupracovníci se mi vždy smáli, že jsem ombudsman,“ říká.

Jako v bavlnce.

K některým projektům, které by chtěla Ptáčková uskutečnit, se nechala inspirovat svou zkušeností, když kupovala byt. Tvrdí, že při samotné transakci ani při vyřizování hypotéky problémy řešit nemusela. „Byla jsem nadšená, že se mi vůbec podařilo získat byt, což nebylo pro mladou svobodnou ženu vůbec jednoduché,“ vzpomíná.
Problémy ale nastaly po pořízení bytu. Byla hodně pracovně vytížená, a tak postrádala služby spojené s jeho zařizováním. „Zamýšlím se nad strukturou a rozsahem služeb realitní kanceláře a klientského centra. Zákazníkům bychom chtěli nabídnout všechny kontakty, kterých by mohli využít po koupi bytu. Chceme zavést databázi partnerů, například bytových architektů, kteří novým majitelům nemovitosti pomohou. Naším cílem je, aby na jednom místě dostali maximum informací,“ popisuje plány Ptáčková.
Chce také reagovat na změnu situace na realitním trhu. Uvědomuje si, že nestačí jen čekat, až se objeví nějaký zájemce o byt. „Musíme se zamyslet nad tím, zda někde nejsou klienti, kteří uvažují o koupi bytu, z nějakých důvodů nepřijdou do realitní kanceláře a rozhodují se na základě pár prospektů,“ říká Ptáčková. Chce přitom využít své zkušenosti z banky. Tvrdí, že v bance zaměstnanci také aktivně vyhledávali klienty. „Obchodník dostal patnáct adres, například realitních kanceláří, s těmi udržoval kontakt a hledal ve svém regionu další příležitosti,“ vysvětluje. Obchodník z firmy Skanska by neměl kontaktovat jen fyzické osoby, ale i větší společnosti. „Oslovují nás firmy a zajímají se o naše projekty. Můžeme pro jejich zaměstnance ušít nabídku na míru,“ domnívá se Ptáčková.

Rozšířená nabídka.

Ředitelka rezidenčního developmentu chce v budoucnu pozornost společnosti zaměřit i na další oblastí. „Uvažujeme, že naši nabídku rozšíříme. Klientům, kteří si například vyberou z našich projektů dům, pomůžeme zprostředkovat prodej bytu. Zvažujeme též možnost uzavření dohody s nějakou bankou na poskytování krátkodobých úvěrů, které by využili klienti, než se jim například podaří prodat byt nebo vyřídit hypotéku,“ říká Ptáčková. Dodává, že Skanska chce též ve spolupráci s bankou připravit balíček služeb, který bude zahrnovat nejen hypoteční úvěry, ale i vedení účtu za zvýhodněných podmínek, alespoň v prvním roce po koupi bytu, kdy má klient maximum výdajů.
Plánované změny, o kterých Ptáčková se svým týmem uvažuje, jsou zřejmě nutností. Dříve prý nebylo nutné klientům nabízet další služby. Nyní je ale na trhu takové množství developerů, že je nutné se zamýšlet nad tím, jak získat další klienty a jakou přidanou hodnotu jim poskytnout. Postavení developerů ale nekomplikuje jen ostřejší konkurence. Ptáčková přiznává, že prodat byty je stále těžší. „Lidé ještě v loňském roce nakupovali pod tlakem uměle vyvolaného očekávání boomu před vstupem do Evropské unie. Navíc se klienti obávali zvýšení úrokových sazeb a realitní kanceláře je zastrašovaly budoucími změnami na trhu,“ upřesňuje Ptáčková.
Se svým týmem, který soustřeďuje více než padesát lidí, je Ptáčková spokojená. “Je to poměrně mladý kolektiv, který spolu vychází. Atmosféra na pracovišti je velmi důležitá. To jsem již několikrát poznala,“ dodává.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze