Recruitment na houpačce

19. ledna 2010, 02:48 - Petr Vidmar, <a href="http://www.hays.cz">Hays Czech Republic, s.r.o.</a>
19. ledna 2010, 02:48

Rok 2009 – přelomový pro veškerá ekonomická odvětví, rok měnící pohled na hospodaření a dodavatelské vztahy. Po rozsáhlých náborech let 2007 – 2008, kdy zaměstnavatelé masivně využívali služeb personálních agentur při obsazování pracovních pozic, došlo k rychlému vystřízlivění.

Autor: Jakub Hněvkovský

Po šesti měsících výrazného útlumu na počátku loňského roku, zahájily společnosti proces vedoucí k přehodnocení významu externích dodavatelů personálních služeb. Kromě ceny za umístění kandidáta začal být kladen důraz na maximální efektivitu v oblasti vynaloženého času při realizaci výběrových řízení.

Většina významných zaměstnavatelů v roce 2009 nastolila trend snižování počtu dodavatelů – kvantitu volných pozic a zasílaných životopisů vystřídal požadavek na specializaci, nadprůměrnou znalost trhu a porozumění aktuálním potřebám a interním postupům.

Bez ohledu na vzrůstající křivku nezaměstnanosti zůstává pracovní trh otevřen odborníkům z exponovaných odvětví. Farmaceutické a IT společnosti, centra vývoje a sdílených služeb neustále nabízí uplatnění pro kvalitní pracovníky. Profesionálové z takových oblastí, kteří (většinou) nejsou motivování aktivně hledat pracovní uplatnění, stejně jako v minulých letech čekají na nabídku, která jim umožní kariérní postup, osobní rozvoj a v neposlední řadě zajímavější ohodnocení. Svou roli zde samozřejmě hraje trend „vynucené loajality“ vyvolaný obavou o ztrátu uspokojivého zaměstnání a krok do nejistoty v době, kde se nabídka lukrativních pracovních pozic výrazně redukovala.

Při změně zaměstnání dávají seniorní kandidáti přednost komunikaci s renomovanými personálními agenturami či headhunterskými společnostmi. Z jakého důvodu? Očekávají nabídky exkluzivních pozic a zároveň reálnou zpětnou vazbu o situaci v jednotlivých společnostech a na trhu práce.

Paradoxně tedy krize ve střednědobém horizontu posílí dodavatele personálních služeb schopné flexibilně reagovat na požadavky zákazníků, nabídnout na míru šité řešení klientům i kandidátům a poskytnout přidanou hodnotu rozšiřující standardní recruitment.

Jen takové partnerství umožní agenturám šetřit čas a optimalizovat náborový proces svých klientů, ale také prezentovat opravdu špičkové profesionály nedosažitelné běžnou pracovní inzercí.

Nedojde-li k dalším nečekaným zvratům na globálních trzích, můžeme v sektoru personálně-poradenských společností očekávat výrazné zvýšení kvality procesů a poskytovaných služeb.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít