Range Rover V8 je silnější než tank

04. června 2010, 14:03 - Erich Handl
04. června 2010, 14:03

Automobilka Land Rover nasadila v Česku do hry nejtěžší kalibr. Jde o třítunový terénní Range Rover V8 Supercharged, který je vlajkovou lodí značky. Je prý nejsilnějším SUV na trhu. Je to pravda?

Autor: Land Rover

Název Land Rover původně náležel automobilu z roku 1948 inspirovanému americkým terénním Jeepem. První Land Rover byl dokonce postaven přímo na podvozku zmíněného Jeepu s pohonem 4×4 a zahájil éru klasických britských teréňáků, které dodnes nesou označení Defender. Automobilka se stejnojmenným názvem začala později vyrábět i civilnější auta, z nichž jeden model nese označení Range Rover.

Tato řada spatřila světlo světa v roce 1970, Profit otestoval poslední verzi Range Roveru s názvem Supercharged, která je prý nejsilnějším terénním autem na českém trhu. Jaká je realita? Náš vůz byl vybaven pětilitrovým benzinovým osmiválcem přeplňovaným mechanickým kompresorem o výkonu 375 kilowattů. To je skutečně majestátní agregát o síle tanku. Nemůže se mu vyrovnat ani nejsilnější Mercedes-Benz GLK, který nabízí jen šestiválec s objemem 3,5 litru a výkonem „pouhých“ 200 kilowattů. Toyota Land Cruiser má sice osmiválec, ale ten také vytlačí jen 212 kilowattů. K Superchargedu se tak na dohled námořní míle blíží jen americký Hummer s šestilitrovým osmiválcem a tahem 242 kilowattů. Ale i ten by ještě potřeboval plných 133 kilowattů na dorovnání banku.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Range Rover V8 Supercharged typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový osmiválec objem válců - 5 litrů max. výkon - 375 kilowattů max. rychlost - 225 km/h zrychlení 0-100 - 6,2 sekundy spotřeba - 14,9 l /100 km kufr - 535 litrů cena s DPH - 2 940 200 Kč

Se silou vozu tedy výrobce rozhodně nelže. A co komfort a jízdní vlastnosti? Náš Supercharged byl vybaven technickými lahůdkami známými z aut nejvyšších tříd (jako barevný monitor místo klasických „ciferníků“, centrální dotykový displej schopný současně promítat jiný obraz pro řidiče i spolujezdce, radarový tempomat atd.). Kabina byla plná kůže, hliníku a kvalitních materiálů jako v limuzíně. Na asfaltu byl náš Range Rover agilní, jeho zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,2 sekundy bylo impozantní. V terénu jsme mohli využívat velkou světlou výšku, velkorysé nájezdové úhly a celkem pět terénních režimů vozu. Pouhým stiskem tlačítka jsme regulovali výšku podvozku nebo zapínali redukci převodovky. Výsledek testu: žádné jiné auto na českém trhu nenabízí takovou přehlídku síly, terénních schopností a komfortu. Za tuto noblesu se ale tvrdě platí. Range Rover V8 Supercharged vyjde na téměř tři miliony korun.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Range Rover V8 Supercharged je vůz pro náročné a finančně silné podnikatele. Je to exkluzivní limuzína, tahač jachet a terénní stroj v jednom balení. S maximální rychlostí 225 kilometrů se neztratí ani na dálnici.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít