Menu Zavřít

Pumpy odcházejí, olej zůstává

20. 2. 2006
Autor: Euro.cz

BORIS JANDA, OBCHODNÍ ŘEDITEL ARAL LUBRICANTS CR: Značka Aral zmizí do začátku léta z čerpacích stanic. Bude se přemalovávat na zelenomodré barvy OMV. Kanystry s olejem od Aralu ale prý zůstanou na pultech. Na budoucnost značky jsme se zeptali obchodního ředitele firmy Aral Lubricants CR Borise Jandy.

BRAND24

BORIS JANDA, OBCHODNÍ ŘEDITEL ARAL LUBRICANTS CR: Značka Aral zmizí do začátku léta z čerpacích stanic. Bude se přemalovávat na zelenomodré barvy OMV. Kanystry s olejem od Aralu ale prý zůstanou na pultech. Na budoucnost značky jsme se zeptali obchodního ředitele firmy Aral Lubricants CR Borise Jandy. * Rakouský koncern OMV loni v Česku převzal všech sedmdesát benzinových stanic Aralu. Bleděmodré barvy této značky jsou ale stále vidět u silnice. Kdy budou přebarveny a přejmenovány na OMV? Podle mně dostupných informací Rakušané chtějí začít s přebarvováním jakmile to po zimě dovolí klimatické podmínky a skončit do konce června. Každopádně nejpřesnějšími informacemi disponuje nový vlastník. * Značka Aral tedy opouští český trh, nebo tu zůstane její „olejová“ divize? Už loni jsme se s předstihem rozdělili na dvě části, byla vytvořena nová společnost Aral Lubricants CR. Do ní ta původní akciová společnost převedla všechny olejářské aktivity. Od prvního září už tedy veškerý obchod s oleji běží pod novou hlavičkou. Takže pokračujeme dále, chceme se rozvíjet. Máme vlastně v Čechách delší tradici než výše zmíněné čerpací stanice, protože první zákazníky jsme měli už předtím, než se vůbec postavily první značkové pumpy. * Nebude pro vás konec čerpaček Aralu znamenat i méně prodaných olejů? Je jasné, že nám bude chybět image čerpacích stanic, která byla považována za nejlepší na českém trhu. Ale dnes už je značka dobře zavedena, lidé si nás již nepletou s prášky na praní Ariel, jako kdysi, takže jsem optimista. * Co znamená pro vaši značku konec čerpacích stanic z hlediska ekonomických čísel? Ze sedmi miliard korun, které společnost ročně vykazovala, představovaly oleje jen asi 250 milionů korun. Ale z hlediska výsledku je to jiné. Čerpadla byla se ziskem před zdaněním každý rok na jiném výsledku, především kvůli cenovým válkám na trhu. Ale olejová divize pravidelně vykazovala zisk ve výši několika desítek milionů korun. To by se nemělo měnit. Na trhu tedy zůstala stabilní část firmy, odchod pump je pro nás spíše záležitostí image. V reálu nás nijak nepoškodí. * Jaký máte podíl na trhu? Kdo jsou největší konkurenti? Velikost trhu není přesně zmapována, podle odhadů máme v automobilové divizi čtyři až pět procent. Připočtu-li k tomu divizi průmyslových olejů, potom jsme celkem na osmi procentech. Největší soupeři jsou Shell, Exxon Mobil, OMV a v poslední době i čeští výrobci. To znamená rafinerie Paramo a Koramo, které vyrábějí Mogul. * Co letos nabídnete motoristům za novinky**?

Naše nabídka, která obsahuje již přes 200 položek, se rozšířila také o olej řady Long Life označený Aral Super Tronic Long Life III SAE 5W-30, který byl vyvinutý speciálně ke zvýšení čistoty motoru a k ochraně životního prostředí snížením tvorby škodlivých emisí. Díky syntetické bázi oleje v kombinaci s nejnovější protiotěrovou technologií poskytuje zvýšenou ochranu pro dnešní sofistikované konstrukce přeplňovaných motorů FSI a TDI. Myslíme rovněž na provozovatele užitkových vozů, pro které máme nový olej Aral Mega Turboral LA 10W-40, jenž díky snížení třecích ztrát motoru přináší úspory paliva až o několik procent.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).