Pryč s avantgardou, přichází elegance

30. ledna 2009, 00:00 - Erich Handl
30. ledna 2009, 00:00

Renault uvedl na tuzemský trh další generaci modelu Mégane.

Nový vůz přichází ve dvou verzích – liftback a coupé – se startovní cenou 299 900 korun. Pětidveřová varianta má podnikatelskou verzi N1.

Mégane je vůz střední třídy a představuje zajímavou altenativu ke Škodě Octavia, jejíž základní verze je zhruba o padesát tisíc korun dražší. Francouzi u letošního modelu vsadili na nízkou cenu pod magickou hranicí 300 000 korun, kde se dříve vyskytovaly jen malé vozy. Nejlevnější verze přitom není žádné holátko. Pohání ji benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 74 kilowattů.

V základním stupni Authentique je ESP a manuální klimatizace, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka, elektrické ovládání předních oken, plechová 15palcová kola, stěrač zadního okna či dělená zadní sedadla. Ve druhém stupni Expression Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP4.

Jak vlastně třetí generace Méganu vypadá? Auto je kulatější než jeho avantgardní předchůdce, zmizelo hrbaté pozadí a svislé zadní okno ve tvaru střílny. Zvlněnou horní partií předních blatníků vůz trochu připomíná novou generaci vozů Mazda, jinak je to na první pohled elegantní Francouz.

Na interiéru auta se nešetřilo, je plný kvalitních materiálů, jen nejlacinější verze postrádá měkké čalounění horní části výplní dveří. Dominující antracitový odstín z velké části měkčené přístrojové desky doplňuje efektní obklad z leštěného hliníku, dveřní madla mají jakoby pogumovaný povrch, obklady předních sloupků kryje textil.

Přístrojovému štítu dominuje analogový otáčkoměr a tachometr. Co se týče velikosti – auto nenabízí mnoho místa pro hlavu na zadních sedadlech, zato se zvětšil kufr na 372 litrů, což je o celých 42 litrů více než u předchozí generace.

Auto je na našem trhu nabízeno zatím s pěticí motorů. Dva zážehové mají stejný objem 1,6 litru, ale rozdílné výkony 74 a 81 kilowattů. Naftové patnáctistovky nabízejí 63 a 78 kilowattů, největší a nejsilnější motor je zatím 1,9 dCi (96 kilowattů). Za tento motor v nejvyšší výbavě pak zákazník zaplatí 479 900 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít