Průzkum: firmy navzdory nízké nezaměstnanosti ignorují zájemce o práci

14. září 2017, 10:55 - čtk
14. září 2017, 10:55

Firmy sice v posledních dvou letech čelí výraznému nedostatku zaměstnanců, přesto velmi často nezvládají adekvátně komunikovat se zájemci, kteří jim zasílají své životopisy. U lidí, kteří se již rozhodli pro změnu zaměstnání, tak váznoucí zpětná vazba snižuje důvěru v úspěšné nalezení odpovídající práce. Část zájemců dokonce od další snahy o změnu zcela odradí. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti LMC, která provozuje pracovní portály.

Na svůj životopis nedostane odpověď 68 procent těch, kteří o některou z volných pozic projevili zájem. Odpověď přitom kandidáti očekávají do týdne (50 procent), maximálně do dvou týdnů (40 procent). Pokud personalisté odpoví po delší době, část zájemců to vnímá, jako by neodpověděli vůbec. „Odpovědět je nejen formální povinnost, ale i prostá slušnost, která by měla provázet jakoukoli komunikaci mezi lidmi,“ komentoval dnes na tiskové konferenci výsledky průzkumu expert na etiketu Ladislav Špaček.

Pokud personalista na zaslaný životopis nereaguje, poškozuje přitom pověst celé firmy. Na 93 procent z ignorovaných kandidátů vnímá firmu celkově hůře, 91 procent dokonce tak, že ve firmu ztratí důvěru. A 86 procent lidí svou negativní zkušenost sdílí se známými. Personalisté, stejně tak jako ostatní zaměstnanci firmy, jsou nedílnou součástí prezentace společnosti, upozornila konzultantka Eliška Vyhnánková. V době, kdy lze jakýkoliv dojem či zkušenost sdílet desítkám či stovkám přátel jedním příspěvkem na sociálních sítích, má pozitivní i negativní zkušenost daleko větší dopad než dřív, dodala.

V sázce je dobrá pověst firmy

Zklamání z průběhu výběrového řízení se navíc přenáší i do dalšího chování lidí na trhu práce. Pokud kandidáti nedostanou odpověď na svůj zaslaný životopis, v 52 procentech případů to snižuje chuť do dalšího hledání práce a 16 procent lidí odpovídání na další nabídky úplně vzdá. Pozdní odpovědi velmi komplikují život 39 procentům kandidátů, kteří nereagují na další inzeráty, protože čekají na odpověď na již zaslané životopisy.

Nejčastější příčinou nereagování personalistů je nedostatek času, který se projevuje v polovině případů. Na 43 procent personalistů odpovídá pozdě proto, že čeká na rozhodnutí ve firmě. Necelé třetině je trapná délka celého procesu a v téměř stejném množství případů uvádějí zdánlivě paradoxně personalisté jako hlavní důvod velké množství kandidátů na otevřené pozice. Zpětná vazba se přitom zaměstnavatelům vyplácí. Firmám, o kterých je známo, že na zaslané životopisy reagují, totiž o pětinu naroste i počet reakcí na inzerát.



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
Nové Suzuki Jimny je takový malý a levný Mercedes-Benz…
Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny
1000 km s Jaguarem XJR575: Nürburgring, Race Taxi a expresní dálniční let
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního nástupce
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče