Průzkum: firmy navzdory nízké nezaměstnanosti ignorují zájemce o práci

14. září, 10:55 - čtk
14. září, 10:55

Firmy sice v posledních dvou letech čelí výraznému nedostatku zaměstnanců, přesto velmi často nezvládají adekvátně komunikovat se zájemci, kteří jim zasílají své životopisy. U lidí, kteří se již rozhodli pro změnu zaměstnání, tak váznoucí zpětná vazba snižuje důvěru v úspěšné nalezení odpovídající práce. Část zájemců dokonce od další snahy o změnu zcela odradí. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti LMC, která provozuje pracovní portály.

Na svůj životopis nedostane odpověď 68 procent těch, kteří o některou z volných pozic projevili zájem. Odpověď přitom kandidáti očekávají do týdne (50 procent), maximálně do dvou týdnů (40 procent). Pokud personalisté odpoví po delší době, část zájemců to vnímá, jako by neodpověděli vůbec. „Odpovědět je nejen formální povinnost, ale i prostá slušnost, která by měla provázet jakoukoli komunikaci mezi lidmi,“ komentoval dnes na tiskové konferenci výsledky průzkumu expert na etiketu Ladislav Špaček.

Pokud personalista na zaslaný životopis nereaguje, poškozuje přitom pověst celé firmy. Na 93 procent z ignorovaných kandidátů vnímá firmu celkově hůře, 91 procent dokonce tak, že ve firmu ztratí důvěru. A 86 procent lidí svou negativní zkušenost sdílí se známými. Personalisté, stejně tak jako ostatní zaměstnanci firmy, jsou nedílnou součástí prezentace společnosti, upozornila konzultantka Eliška Vyhnánková. V době, kdy lze jakýkoliv dojem či zkušenost sdílet desítkám či stovkám přátel jedním příspěvkem na sociálních sítích, má pozitivní i negativní zkušenost daleko větší dopad než dřív, dodala.

V sázce je dobrá pověst firmy

Zklamání z průběhu výběrového řízení se navíc přenáší i do dalšího chování lidí na trhu práce. Pokud kandidáti nedostanou odpověď na svůj zaslaný životopis, v 52 procentech případů to snižuje chuť do dalšího hledání práce a 16 procent lidí odpovídání na další nabídky úplně vzdá. Pozdní odpovědi velmi komplikují život 39 procentům kandidátů, kteří nereagují na další inzeráty, protože čekají na odpověď na již zaslané životopisy.

Nejčastější příčinou nereagování personalistů je nedostatek času, který se projevuje v polovině případů. Na 43 procent personalistů odpovídá pozdě proto, že čeká na rozhodnutí ve firmě. Necelé třetině je trapná délka celého procesu a v téměř stejném množství případů uvádějí zdánlivě paradoxně personalisté jako hlavní důvod velké množství kandidátů na otevřené pozice. Zpětná vazba se přitom zaměstnavatelům vyplácí. Firmám, o kterých je známo, že na zaslané životopisy reagují, totiž o pětinu naroste i počet reakcí na inzerát.


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít