Provoz na dálnicích: Nejde jen o peníze

21. listopadu 2005, 00:00 - Matěj Kostka
21. listopadu 2005, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮO tom, jak zlepšit stav na českých dálnicích (jak kvalitu silnic, tak kázeň), se pořád jenom mluví. Také zavedení mýtného se pravděpodobně zpozdí (viz například poslední článek v Profitu č. 46/2005). Mýtné je samozřejmě dobrým řešením. Do doby, než bude zavedeno, lze získat víc peněz třeba právě díky důslednějšímu výběru pokut.

HLASY ČTENÁŘŮ

O tom, jak zlepšit stav na českých dálnicích (jak kvalitu silnic, tak kázeň), se pořád jenom mluví. Také zavedení mýtného se pravděpodobně zpozdí (viz například poslední článek v Profitu č. 46/2005). Mýtné je samozřejmě dobrým řešením. Do doby, než bude zavedeno, lze získat víc peněz třeba právě díky důslednějšímu výběru pokut… Vždyť řešení je velmi jednoduché a není až tak úplně o penězích, jako spíš o tom chtít: 1) Více policistů a kontrol na silnicích. Řidiči si nikdy nesmějí být jisti, že jim něco projde. Místo úseků, které jsou kontrolami vyhlášené a každý si tam proto dává pozor, by policisté měli měnit místa (samozřejmě s přihlédnutím k bezpečnosti provozu -bohužel znám případy, kdy na dálnici zastavují auta skoro v nepřehledné zatáčce…). Jde nejen o kontroly rychlosti, ale také o vážení nákladních aut a dodržování zákazu předjíždění pro kamiony (na úsecích, kde je to zakázané). 2) K větší rychlosti a plynulosti, hlavně na D1, pomohou také jednoduchá a finančně nepříliš náročná opatření. Tam, kde se jízdní pruhy před uzávěrkou zužují, by alespoň občas měli stát policisté a důrazně vysvětlovat neukázněným řidičům, co to znamená „pravidlo zipu“. Tedy že auta před uzávěrkou MUSEJÍ zůstat ve svém pruhu a teprve těsně před omezením se řadit vždy jeden z levého a jeden z pravého pruhu. Pak je provoz daleko plynulejší, než když se auta chaoticky snaží dostat do jednoho pruhu už desítky metrů předtím. A když řidiči, kteří dodržují zákon, jsou paradoxně ostatními považováni za někoho, kdo se snaží „předbíhat ve frontě“. K větší plynulosti by pomohlo také zvýšení počtu úseků se zákazem předjíždění pro kamiony - podobně jako třeba v Německu. Na druhou stranu paušální zákaz předjíždění na celé síti dálnic je nesmysl, který by vedl prakticky ke zrušení dálnic, z kterých by se staly dva ucpané pruhy, jeden pro osobní a jeden pro nákladní auta. Stačilo by pak jedno pomalu jedoucí osobní auto, aby se levý pruh loudal osmdesátkou. Nemluvě o tom, že prodírat se kolonou kamionů při snaze vyjet nebo naopak vjet na dálnici by riskoval jen sebevrah.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít