Proti stárnutí s oční jógou

19. listopadu 2009, 11:30 - <a href="http://www.femina.cz">Femina.cz</a>
19. listopadu 2009, 11:30

Na oči klademe čím dál větší nároky než dříve. Vystavujeme je celodennímu působení zářivek, prašnému prostředí, klimatizovanému vzduchu a stále se díváme na obrazovky, ať už se jedná o počítač nebo TV. Někdy je potřeba se zastavit a trochu oči uvolnit.

Autor: Flickr.com

Mohlo by se zdát, že se stačí odstěhovat na venkov a nechat doma počítač, ale ani to by nevyloučilo nepříjemnosti s očima jako je pálení nebo řezání, zarudnutí, tlak za očima anebo pocit cizího tělesa v oku. Takovéto problémy s očima lékaři označují jako syndrom suchého oka a považují jej za jednu z civilizačních chorob. Jeho lehčí stadia zpravidla nevyžadují návštěvu lékaře. Mohou pomoci vhodné oční kapky, nejlépe bez vysušujících a alergizujících konzervantů, a také pravidelné cvičení oční jógy.

Umožní nám rychlejší rehabilitaci po celodenní práci, uvolní oční svaly, uvolní akomodaci a budeme se cítit více než svěží. Doc. MUDr. Zuzana Hlinomazová, Ph.D. z Fakultní nemocnice Brno dodává: „Svým pacientům, pokud si stěžují na unavené oči, doporučuji nejprve dobrý spánek a pokud ten nepomůže, oční jóga je výborným pomocníkem zvláště u počínající presbyopie. Cvičení může oddálit nutnost nošení brýlí až o několik let!“ A jestli už brýle vlastníte, tak se podívejte na článek Jak si vybrat správné brýle?

Jak na samotné cvičení?

Před samotným cvičením se nejprve uvolněte a protáhněte. Cviky provádějte ve chvílích, kdy se na ně můžete plně soustředit, a zásadně bez brýlí.

Rozcvičení

Zavřete oči a kývejte hlavou - dopředu, dozadu, ze strany na stranu a kolem dokola. Tím si uvolníte ztuhlou krční páteř a necháte oči odpočinout.

Intenzivnější uvolnění spodní části krční páteře dosáhnete kroužením ramen. Nejprve směrem dozadu, potom dopředu. Cvičení opakujte alespoň 15 krát v každém směru.

Očima nahoru a dolů

Pohybujte očima pomalu nahoru (pohled k nebi) a dolů. Zopakujte desetkrát.

Očima do stran Pohybujte očima z jedné strany na druhou. Hlavu mějte pořád v klidné přímé poloze. Na každou stranu se dívejte až tak daleko, jak je to možné. Opakujte desetkrát. Očima do úhlopříčky Nejdříve pohybujte očima šikmě do levého dolního rohu, poté pravého horního rohu. Opakujte desetkrát. Kroužení očima

Nejprve kružte očima na jednu stranu, opakujte pětkrát a poté na druhou se stejným počtem opakování.

Pokud během cviků zavřete oči, budete si zároveň masírovat i oční bulvu.

Více na Femina.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT?…
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Technologie
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Tip: Jak odložit instalaci Windows 10 Fall Creators Update na pozdější dobu?
HP představilo pracovní konvertibilní tablet pro lidi pracující s nástroji firmy Adobe
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít