Menu Zavřít

Propagovat firmu na internetu je účinné

16. 2. 2004
Autor: Euro.cz

HLEDAT INFORMACE NA INTERNETU A KOMUNIKOVAT ELEKTRONICKY, TEDY E-MAILEM, JE JIŽ PRO DRTIVOU VĚTŠINU FIREM SAMOZŘEJMOSTÍ. NE KAŽDÁ MENŠÍ FIRMA VŠAK BERE ZA SAMOZŘEJMOST MÍT I SVOJI WEBOVOU STRÁNKU.

Stále více zákazníků si vybírá firmu i zboží podle jejích webových stránek

HLEDAT INFORMACE NA INTERNETU A KOMUNIKOVAT ELEKTRONICKY, TEDY E-MAILEM, JE JIŽ PRO DRTIVOU VĚTŠINU FIREM SAMOZŘEJMOSTÍ. NE KAŽDÁ MENŠÍ FIRMA VŠAK BERE ZA SAMOZŘEJMOST MÍT I SVOJI WEBOVOU STRÁNKU.

Stranu připravil ZDENĚK KUBÍN

Potřebuji nový nábytek do bytu? Nebo udělat od truhláře netypické police? Chci si půjčit šaty na slavnostní příležitost? Musím objednat elektrikáře na revizi či nový rozvod elektřiny? Stále více lidí hledá odpověď na tyto a mnohé další otázky již ne ve Zlatých stránkách, ale na internetu. Nemusí to být jen konečný spotřebitel - běžný občan, ale také třeba firma, která hledá dodavatele a chce oslovit tři čtyři firmy, aby jí zaslaly své nabídky. Vždyť na webu se o obchodu nebo službě nejen dozví, ale většinou si rovnou mohou prohlédnout i nabízené zboží, dozvědět se technické parametry, ale také třeba cenu. Někdy bývají uvedeny i reference. Tato změna spotřebitelských návyků je neměnný trend, s nímž by měl každý podnikatel, tedy i řemeslník či živnostník, počítat. Pokud tedy nechce být v konkurenční nevýhodě, měl by se tomuto vývoji přizpůsobit. To znamená mít svoji vlastní firemní webovou stránku a i její pomocí propagovat firmu, vytvářet své dobré jméno a získávat nové zákazníky.

BRAND24

VLASTNÍMI SILAMI? I když značná část menších či středních firem, včetně řemeslníků a živnostníků, využívá počítač a komunikuje prostřednictvím e-mailu snad každý den, někteří vlastní webovou stránku nemají. Možná, že mnozí z nich uvažují: „Počítač sice používám, ale jsem obyčejný uživatel a neumím programovat. A vytvořit webovou stránku je jistě věc náročná. Zadat si její vytvoření a pak ji doplňovat může být náročné zase finančně.“ Takováto úvaha je ale spíše mýtem. Existují speciální programy pro tvorbu www stránek, které nejsou příliš složité. Ovládání programu je podobné jako ovládání programů, s nimiž mnohdy denně pracují. Většinu webové stránky je možné napsat a upravit stejným způsobem jako ve „svém“ programu pro práci s texty nebo tabulkami. Pokud živnostník nemá digitální fotoaparát, může si ho vypůjčit a nafotit své výrobky, sídlo firmy apod., poté obrázky uložit na počítač a umístit je na svoji webovou stránku i se stručným popisem (stačí k tomu jen myš a menu daného programu). Ale přesto - pokud se na to člověk necítí (nebo je překážkou čas, který by bylo třeba vynaložit na vytvoření stránky a poté ji pravidelně aktualizovat), je možné najít i poměrně levné řešení: pro dnešní studenty je to hračka amnozí si rádi přivydělají. Mohou stránku nejen vytvořit, ale také se lze s nimi dohodnout, že ji budou pravidelně aktualizovat. CO VŠE JE DŮLEŽITÉ Technická stránka vytvoření vlastní firemní webové stránky by tedy neměla být překážkou. I když se to nezdá, obtížnější může být její obsahové i grafické pojetí. Právě na nich záleží, zda upoutají pozornost a tím pádem také přivedou nové zákazníky. Proto i zde je důležitá pečlivá rozvaha. Jen v bodech uvedeme, na co vše by se asi nemělo zapomenout. * Nabídka stránky - tedy co vše na ní návštěvník najde. Měly by zde být informace o firmě, kontakt, novinky, „katalog“ výrobků či služeb, formulář pro objednávky, reference a případně ukázky referenčních prací. * Aktuálnost stránky - není dobré, když je po dlouhé měsíce patrné, že se na stránce nic nezměnilo. Je tedy dobré si určit, jak často budou stránky aktualizovány - například minimálně jednou měsíčně, třeba vždy k 1. dni. Na škodu nebude, když je na stránce uveden údaj o poslední aktualizaci. Na návštěvníka to působí lépe, získává pocit, že zde jsou poslední informace a žádné ležáky. * Grafická podoba - stránka by měla působit živým, ne šedým a „úředním“ dojmem. Není na škodu vnést do ní trochu barvy, ale zase je třeba dávat si pozor, aby nebyla barevně přeplácaná (jak tomu u některých www stránek je). Barevnost by měla vycházet z barvy firemního loga, které by také na této stránce nemělo chybět. Dobrá je mapa se sídlem firmy. Špatná není ani nějaká animace - například vložení několikasekundového filmového šotu vztahujícího se k činnosti firmy. Ale i když se tím zvýší dynamičnost stránky, je to spojeno s vyšší finanční náročností na takovéto řešení. Při naplňování vlastních www stránek je možné inspirovat se stránkami konkurence a modifikovat to, co je na nich dobré, pro vlastní potřeby (to v žádném případě neznamená opisovat od nich). Nebo se naopak vyvarovat chyb, které se vám na nich jeví. MÍT DOBROU ADRESU

Sebelepší webová stránka nebude účinná, pokud o ní nikdo nebude vědět a pokud ji návštěvníci snadno nenajdou. Je to obdobné jako u sídla firmy: dobrá adresa a snadná dostupnost prospívá prodeji i jejímu jménu. Proto je důležitá i dobrá internetová adresa. Měla by být dobře zapamatovatelná, snadno odvoditelná z názvu firmy. Zároveň je dobré tuto adresu propagovat. Tedy uvádět ji všude, kde je to možné a vhodné. Mnozí lidé si vyhledávají firmy či obchody pomocí vyhledávačů. Zejména první kontakt se stránkou bývá často tímto prostřednictvím. Proto je důležité dbát na to, aby vyhledávač - například Seznam.cz - webovou adresu firemní stránky obsahoval. I zde hraje svoji roli dobré jméno stránky - vždyť vyhledávač zobrazí množství firemních adres daného oboru a ne všechny návštěvník otevře. Vybírá si - a to jak podle krátké anotace o obsahu stránky, tak podle názvu, případně lokality.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).