Propagaci tuzemských potravin převezme intervenční fond

19. ledna 2004, 00:00 - PETR HAVEL, petr44@centrum.cz
19. ledna 2004, 00:00

VZNIK MARKETINGOVÉ AGENTURY, KTERÁ MĚLA OD POČÁTKU LETOŠNÍHO ROKU PŘEVZÍT PROPAGACI A PREZENTACI KVALITNÍ TUZEMSKÉ POTRAVINÁŘSKÉ PRODUKCE VČETNĚ AGENDY SPOJENÉ SE ZNAČKOU KVALITY KlasA, SE ODKLÁDÁ NA NEURČITO. JEJÍ NÁPLŇ PŘEJDE DOČASNĚ POD STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND (SZIF).

Nový odbor by měl mít patnáct pracovníků

Ministerstvo zemědělství ČR (MZe) se rozhodlo odložit vznik marketingové agentury na neurčito, protože její příprava, která byla v kompetenci náměstka ministra Rudolfa Jánského, nepokračovala žádoucím tempem. „Z toho důvodu bude,“ konstatoval ministr Jaroslav Palas, „propagace domácích potravin zahrnuta pod marketingový odbor.“ Státního zemědělského intervenčního fondu. Teprve po rozběhnutí činnosti tohoto odboru je podle Palase možné založit marketingovou agenturu jako samostatný subjekt.

HLEDÁ SE NOVÝ ŘEDITEL

V současné době se dokončuje výběrové řízení na obsazení funkce ředitele marketingového odboru SZIF, do něhož se přihlásilo třicet uchazečů. Odbor by měl mít podle Palase patnáct pracovníků. Mezi jeho první aktivity bude podle ministra patřit vytvoření kalendáře akcí, které bude odbor propagovat. Systematicky se také podle něj musí pracovat se značkou kvality KlasA. Potravinářská komora ČR (PK) není ze začlenění marketingové agentury do SZIF nijak nadšena. Prezident PK Jaroslav Camplík se mimo jiné obává, že na celých 200 milionů korun, což jsou jediné zdroje pro podporu potravinářství v rezortu MZe na rok 2004, potravináři nedosáhnou. To nepřímo potvrdil i Palas. „Netvrdím, že bude vyčerpáno celých 200 milionů korun,“ řekl na nedávném brífinku s novináři. Problémem také je, že zmíněných 200 milionů korun bylo schváleno v rámci rozpočtu Ministerstva zemědělství jako samostatná položka v dotačních titulech ministerstva, SZIF je ovšem úplně jiná instituce.

**KOMORA SE S ODBOREM SMÍŘILA

V současné době se ale již PK se vznikem odboru smířila. „Hlavně, aby fungovalo alespoň něco,“ konstatoval Camplík. Instituce s obdobným posláním jako zamýšlená marketingová agentura mají totiž všechny země EU i kandidátské země. „Pokud bychom takovou instituci neměli, bylo by to jasné znevýhodnění našich potravinářů,“ tvrdí i ředitel Potravinářské komory Miroslav Koberna. Model včlenění marketingových aktivit pod platební agenturu, kterou bude v praxi SZIF po vstupu do Unie, vychází z rakouského pojetí. Potravináři tvrdí, že rakouský přístup je ojedinělý, marketingová agentura by měla být samostatnou institucí. „Časem se může marketingový odbor Státního zemědělského intervenčního fondu přeměnit ať již do dceřiné firmy, veřejně prospěšné společnosti či jiné formy,“ souhlasí i ředitel SZIF Jan Höck.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít