Menu Zavřít

PROFIL: Sportisimo, český řetězec s italským názvem ve vietnamských rukách

21. 11. 2012
Autor: E15 Anna Vacková

Vysoce konkurenčnímu maloobchodnímu trhu se sportovní módou a vybavením dominuje tuzemská firma Sportisimo. Zatímco v minulých letech do Česka vstoupilo a zase odešlo několik zahraničních řetězců, naposledy letos na jaře skončil rakouský Gigasport, Sportisimo od otevření svého prvního obchodu v roce 2001 postupně dobylo hlavní nákupní místa napříč republikou.

Aktuálně má 63 prodejen převážně v obchodních centrech velkých měst a menších nákupních parcích v regionech. Desítku prodejen provozuje Sportisimo také na Slovensku.

O majetkové struktuře hovoří management Sportisima velmi nerad. Síť obchodů s italsky znějícím názvem vlastní společnost LV Global, za níž stojí dvojice vietnamských obchodníků Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen. Oba podnikatelé působí i v orgánech firmy Saparia, která provozuje rozsáhlý komerční areál v pražské Libuši. Do Hong Son je podle obchodního rejstříku místopředsedou představenstva Saparie a Thai Ngoc Nguyen předsedou dozorčí rady.

Nejmasivnější růst zažilo Sportisimo v roce 2008, kdy otevřelo téměř dvě desítky prodejen. Pak expanzi zpomalil útlum developmentu nových obchodních center. Řetězec ale před čtyřmi lety zprovoznil vlastní internetový obchod a loni na podzim vstoupil do nákupních center s novým konceptem menších obchodů se značkovou sportovní módou Molo sport & fashion. Zatím provozuje tři.

Poslední výsledky zveřejnila firma za rok 2010, kdy jí vzrostly tržby o 130 procent, podobně jako v předchozích dvou letech. Řetězec letos také obhájil titul v anketě Obchodník roku 2011 v kategorii Prodejce sportovního oblečení a vybavení.


Sportisimo

odkdy se datuje historie firmy: 2000

kdo je majitelem: vietnamští obchodníci Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen

počet zaměstnanců: 770

v jakých zemích firma působí: Česko, Slovensko

tržby: 2,3 miliardy korun (2010)

hospodářský výsledek: zisk 70 milionů korun (2010)


Čtěte také:

Sportisimo buduje síť obchodů s módou

BRAND24

Sportisimo plánuje další expanzi v Česku i zahraničí

Gigasport v Česku končí, nedaří se prodejům


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).