Menu Zavřít

Prodej nových aut loni klesl o 11 procent

8. 1. 2010
Autor: profit

Prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů loni dosáhl 181.086, což bylo o 11,1 procenta méně než v roce 2008. Prodej samotných osobních aut se díky odpočtu DPH firmám zvýšil o 12,5 procenta na 161.659 vozů.

Autor: Luděk Vycpálek

BRAND24

Nejoblíbenější značkou osobních vozů byla Škoda, která prodala 47.620 automobilů, tedy o sedm procent více než v roce 2008. Následovaly Ford s růstem prodeje o 47 procent na 16.055 vozů a Volskwagen s odbytem 11.781 aut a nárůstem o 31,5 procenta. Na dalších místech skončily Renault a Hyundai.

V loňském roce se více prodávaly větší vozy, když podíl kategorie malých a mini vozů se snížil na 36 z předloňských 47 procent. Střední a nižší třída dohromady tvořily 37 procent trhu. „Je to způsobeno především zvýšeným nákupem firemních referentských vozidel, která většinou patří do střední třídy,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia, dále Škoda Fabia a Ford Fusion.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).