Menu Zavřít

Prodej mobilů klesl o pětinu na 2,7 milionu kusů

24. 3. 2010
Autor: profit

Prodej mobilních telefonů na tuzemském trhu loni klesl přibližně o pětinu na 2,7 milionu kusů. Hitem roku se staly levné dotykové mobily.

Autor: Profit

BRAND24

Pozici nejprodávanější značky na českém trhu uhájila finská Nokia s podílem okolo 45 procent. Zájem byl nejen o nejlevnější modely tohoto výrobce ale také o legendární model 6300 a jeho nástupce 6303 classic. Naopak propad zaznamenal Sony Ericsson, například u Vodafone se mezi dvacet nejprodávanějších modelů dostal pouze jeden od tohoto výrobce. „Koncem roku už byl každý třetí telefon prodaný u Vodafone dotykový. Rekordně dobře se také prodávaly mobilní modemy,“ uvedl mluvčí Vodafone Miroslav Čepický.

Největší mobilní operátor T-Mobile loni prodal kolem 700 tisíc nových telefonů. „Nejoblíbenější značky reprezentuje Nokia, Sony Ericsson a Samsung. V porovnání s rokem 2008 si pohoršil Sony Ericsson. Naopak si polepšil Samsung na úkor Nokie,“ uvedla mluvčí Martina Kemrová. U Telefóniky O2 ovládla žebříček pěti nejprodávanějších mobilů Nokia. V Česku bylo loni 13,4 milionu aktivních mobilních SIM karet. To představuje 129 mobilních čísel na sto lidí.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).