Menu Zavřít

Prodej luxusních aut stoupl skoro dvojnásobně

8. 4. 2010
Autor: profit

Prodej luxusních a sportovních vozů v Česku v prvním čtvrtletí vzrostl o 80 procent na téměř 300 automobilů. Vyšší střední třída zaznamenala nárůst na dvojnásobek.

Autor: Martin Siebert

BRAND24

Ferrari se základní cenou od čtyř milionů korun si v letošním roce podle údajů Svazu dovozců automobilů koupilo 12 zájemců, zatímco ve stejném období loni se prodaly pouze dva vozy. Prodej vozů značky Maserati se zvednul ze čtyř na sedm vozů a Porsche se prodalo 56 vozů, což znamená nárůst o 133 procent.

Dařilo se i tzv. prémiovým značkám, zatímco Audi s růstem téměř o čtyři procenta na 755 aut kopírovala růst celého trhu, BMW rostlo o čtvrtinu na 774 vozů. Mercedes zvýšil prodej osobních vozů a lehkých dodávek o sedm procent. „Je předčasné hovořit o tom, že skončila krize, nicméně dalším faktorem, který ovlivnil nárůst prodejů v prémiovém segmentu, je registrace vozidel do června 2009 a využití zrychlených odpisů na dva roky pro firemní klientelu,“ uvedl generální ředitel BMW ČR Martin Saitz.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).