Prodej LCD se zvyšuje, naopak plazma zaostává

26. listopadu 2007, 00:00 - Přemysl Houžvička
26. listopadu 2007, 00:00

Ve třetím čtvrtletí se v celém světě prodalo 50,6 milionu televizorů všech technologií. Proti druhému čtvrtletí je to nárůst asi o 18 procent a proti stejnému období loni o 11 procent. Oznámila to americká konzultační společnost DisplaySearch. Na růstu se podílí vysoká poptávka v Evropě a rostoucí obliba LCD televizorů, kterých se ve čtvrtletí prodal rekordní počet.

Velkou zásluhu na růstu prodeje v Evropě mají země ve střední a východní části kontinentu, tedy v oblasti, kde leží i Česká republika. V těchto zemích značně roste zájem o televizory s plochou obrazovkou, které tvoří až polovinu prodeje všech televizorů.

Podíl plazmy na celkovém trhu televizorů s plochou obrazovkou v posledních letech klesá. Na vině je ale především změna strategie výrobců LCD, kteří se posunuli i do segmentu velkých obrazovek s úhlopříčkou 40 palců a více (nad 101 centimetrů). Tak velké obrazovky byly dříve vidět prakticky jen u plazmových televizorů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Jak vysoký je minimální důchod?
Valorizace 2018: kolik si od ledna důchodci polepší?
Jak se bude v roce 2018 počítat čistá mzda v ČR a jak na Slovensku?
Auta
Mazda MX-5 dostala motor 1.5 Turbo. Má 210 koní 268 Nm
Dacia Duster opět bohatým bere a chudým dává (první jízdní dojmy)
McLaren Senna je extrémní okruhový nástroj za 22 milionů. Už je vyprodaný
Retro: Lamborghini LM002 měl být původně stíhací off-road pro armádu
Renault-Alpine A110 bude zábavné a rychlé auto. I s automatem
Technologie
Paměťový superpočítač od HP bude bojovat s Alzheimerem. Jeden člověk je pro něj 100 GB dat
475 laptopů od HP obsahovalo neaktivní keylogger. Schovával se v ovladači ke klávesnici
Stáhněte si zdarma PC hru Assassin’s Creed IV: Black Flag
Tyto hodinky dostanou Android Wear Oreo a s ním i češtinu
Panelové prostředí přináší multitasking do betaverze e-mailu Outlook.com
Hry pro příležitostné hráče