Prodej hybridů letos stoupl o třetinu na 1473 vozů. Nejoblíbenější je Toyota

21. června, 13:16 - čtk
21. června, 13:16

Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos do května vzrostl o třetinu na 1473 vozů. Z toho více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Čistých elektromobilů se za stejné období prodalo 225. Čistých elektromobilů se za stejné období prodalo 225. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut.

Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 tisíc vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.

Zájem o hybridy mají podpořit dotační programy i různé úlevy. Od letošního května mají hybridní vozy například možnost parkovat na placených zónách kdekoliv v Praze jen za stokorunu ročně. „Zákazníci se o parkování zdarma hodně zajímají. Začíná to i ovlivňovat jejich rozhodování, jaké auto si pořídit. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ uvedla mluvčí české Toyoty Jitka Kořánová.


Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent


K registraci hybridního vozu pro parkování v Praze je potřeba splnit čtyři podmínky. Musí být možné přepnout jej na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 135 kW, auto nesmí být starší deseti let od data první registrace, a to vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v Česku nebo autorizovaným prodejcem.

Registrace hybridních vozidel se nevyřizuje na přepážce, ale řidiči se musí objednat k úředníkovi magistrátu, ideálně emailem. „Zájem o registraci hybridních vozidel je v počátku obdobný jako tomu bylo u elektromobilů. V budoucnu však čekáme zájem o registraci hybridních aut mnohem větší, protože jsou zpravidla i cenově dostupnější a v Praze se jich podle našich informací pohybuje více než elektromobilů,“ řekl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Dále čtěte:

Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

Další stupeň závislosti. Evropa promarnila šanci stát se globálním lídrem ve výrobě baterií

Petrolejář Indráček: CNG v silniční dopravě je ekonomický nesmysl



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
O kolik si skutečně polepšíte při zvýšení hrubé mzdy o tisícovku?
Jak se mění charakter světové populace? Afrika válcuje vyspělý svět
Půjčka na dovolenou? Raději si našetřete
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
Auta
Galerie: 13 automobilových propadáků, které trh nepřijal
Hybridní Peugeot 508 nabídne přibližně 300 koní a na jedno nabití ujede až 50 kilometrů
Mercedes-Benz třídy A s karoserií sedan bude nejaerodynamičtější auto na trhu
Subaru WRX STI RA-R je vyšperkovaná verze s výkonem 329 koní. Zájemci mají smůlu
Sergio Marchionne byl kvůli zdravotním problémům nahrazen ve vedení FCA
Technologie
Microsoft Store vypadá jako na webu. Umožňuje vyvolat vzdálenou instalaci
S drony to nevyšlo. Facebook chce místo nich šířit internet pomocí satelitů
OneDrive se naučí šetřit akumulátor pozastavením činnosti
Uniklý mail prozradil, kdy prý vyjdou nové GeForce: GTX 1180, GTX 1170 a GTX 1160
Megapixelová válka pokračuje. Sony vyrobilo foťák pro mobily s rozlišením 48 Mpx
Hry pro příležitostné hráče