Prodej aut klesl za tři čtvrtletí o osm procent na 191 110 vozů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Prodej aut klesl za tři čtvrtletí o osm procent na 191 110 vozů

, čtk,
Prodej aut klesl za tři čtvrtletí o osm procent na 191 110 vozů
Zdroj: čtk

Prodej nových osobních aut za tři čtvrtletí meziročně klesl o osm procent na 191 110 vozů. V samotném září se odbyt zvýšil o 8,5 procenta na 15 770 prodaných automobilů. Oznámil to dnes Svaz dovozců aut.

„Dosud se nedorovnaly velmi vysoké registrace do loňského září, které předcházely zavedení novému způsobu měření emisí WLTP,“ uvedl tajemník svazu Josef Pokorný. Podle upravené prognózy PwC se letos v Česku prodá 253 tisíc aut, což je o 12 tisíc méně, než firma původně předpovídala, a o 8000 vozů méně, než loni. Důvodem je očekávané zpomalení ekonomiky, obavy firem z dalšího vývoje i vysoké prodeje před zavedením WLTP.

Nejprodávanější byla značka Škoda s 64 656 vozy, následoval Volkswagen s prodejem 15 990 aut a Hyundai s 14 337 vozy. Na dalších místech jsou Dacia, Peugeot, Toyota, renault, Kia, Ford a Citroën.

Mezi modely stále vede Škoda Octavia s 16 288 prodanými vozy, druhá je Fabia s prodejem 15 618 aut a třetí Rapid s 8107 vozy. Následují další modely Škody Karoq a Kodiaq, Hyundai i30 a Dacia Duster.

Nejprodávanější kategorií jsou SUV s podílem 32 procent, následuje nižší střední třída s pětinou trhu a malé vozy s necelými 16 procenty. Podíl vozů s dieselovým motorem se pohyboval kolem 27 procent, v září ale stoupl na 29 procent. Majoritu přes 70 procent tvořily vozy s benzínovým pohonem.


Podívejte se na galerii:

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů

 Pokud se baterie hybridního superbu nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny


Dovoz ojetých osobních aut se zvýšil za devět měsíců o 0,5 procenta na 135 983 aut. Průměrné stáří dovážených aut bylo 10,3 roku, přičemž podíl vozů starších deseti let byl 51,5 procenta.

Prodej nových lehkých užitkových vozů se zvýšil o 6,8 procenta na 15 591 aut. První je Volkswagen s prodejem 2197 aut, následuje Peugeot a Fiat. Téměř 89 procent prodaných dodávek má naftový pohon. Registrace nákladních aut se zvýšily o osm procent na 7707 aut, z toho polovinu tvoří tahače. Nejvíce prodal Mercedes-Benz, druhá je Scania a třetí MAN.

Poptávka po autobusech se zvýšila o 18,4 procenta na 927 vozidel. První je domácí značka SOR s odbytem 305 autobusů, druhá je rovněž tuzemská Iveco Bus s 251 vozy a třetí Scania se 62 autobusy. Městské autobusy tvoří 50 procent prodejů.

Prodej nových motocyklů se zvýšil o 12,7 procenta na 16 732 strojů. První je Honda s 3600 registracemi, druhá skončila Yamaha (1494 prodaných strojů) a následuje CF Moto (919 motocyklů).

Čtěte také:

Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy

Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA

Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd

Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie

Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen

Ohodnoťte tento článek
Diskuze