Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Prodávající musí být realista

31. prosince 2007, 00:00 - Petra Sýkorová
31. prosince 2007, 00:00

BÝVALÝ SPOLUMAJITEL PAPIRIUSU PETR SÝKORA - Po třinácti letech fungování koupil loni dodavatele kancelářských potřeb, společnost Papirius, konkurent – Office Depot. Co radí bývalý spolumajitel Papiriusu Petr Sýkora těm, kteří se prodat teprve chystají?

Je cena, za kterou má být podnik prodán „až na prvním místě“?

Záleží na prodávajícím. Pro nás bylo například velmi důležité i to, kdo je kupujícím, jaké má jméno, strategické zájmy a další plány pro rozvoj společnosti.

Měly by jít při prodeji podniku city stranou?

Myslím, že ne. Žijeme proto, abychom měli ze svého života dobrý pocit (i když si ho každý třeba definujeme jinak). V podnikání, tak jako ve všech jiných oblastech života, jsou pocity, city a vášeň důležité. Byznysmeni nejsou obvykle „chladné kalkulačky“, i když to tak někdy může vypadat.

Jak nejlépe vysvětlit zaměstnancům, že je prodáváte?

Nekecat a nemlžit. V určité fázi by klíčoví lidé ve firmě měli o celé věci vědět. Vždyť díky jejich úsilí a úsilí dalších podnik funguje a má nějakou hodnotu. V naší společnosti o tom manažerský tým s předstihem věděl.

A čím přesvědčit kupující o ceně?

Podle mého názoru je to nejlépe vidět při osobním setkání s některými z nich. Kupující si kupuje budoucnost a tým, který ji dosáhne.

Je možné poznat, že to kupující myslí vážně?

Chce to zkušenosti, ptát se, kupujícího poznat a pokusit se zjistit, proč má vlastně o podnik zájem.

Znáte spolehlivý způsob, jakým lze potenciální kupující odradit?

Kupující odrazuje netransparentnost, nedodržování zákonů, nefér jednání. Tedy obvyklé věci, které by odradily i ostatní obchodní partnery.

A jak dosáhnout co nejvýhodnějších podmínek?

Nejlepší cesta, jak dosáhnout dobré ceny, je „nepotřebovat“ nebo „příliš nechtít“ prodat. Toto však musí být opravdové – snadno se to v určitých fázích jednání pozná. Lidé se často domnívají, že jejich podnik má větší cenu, než je reálná. Obvykle jsou pak očekávání prodávajících nesplnitelná. Prodávající musí být realista.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodně, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
V Německu na zemní plyn bez mýta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Největší riziko smrtelné nehody vám hrozí při cestování v Libérii. Nejmenší na Maledivách
„Vodíková“ dobíjecí stanice s prezentací vozidel Zebra
Nejprodávanější značky aut na světě: Vede Toyota, nejvíc roste Mitsubishi a Lada
Technologie
OnePlus 6T přichází v edici McLaren. Má více paměti, rychlejší nabíjení a vyšší cenu
Takhle zní Mars. NASA pořídila první záznam z rudé planety
Spojení Vodafonu a UPC není jisté. Evropská komise zahájila vyšetřování
Vyšel Firefox 64. Umožňuje hromadně pracovat s panely
Instagram teď můžete používat pro hlasové zprávy jako vysílačku
Hry pro příležitostné hráče