Proč nejsou normy zdarma?

05. března 2007, 00:00 - Zuzka
05. března 2007, 00:00

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007)Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel.

(reakce na článek o vysokých cenách stavebních a jiných technických norem v Profitu č. 6/2007) Přečetla jsem si článek a jen doplňuji: A co studenti vysokých škol - stavaři a podobně? Ti nemají právo k přístupu k normám? Podnikatel si to může alespoň dát do nákladů, ale co student? Na to bohužel nikdo nemyslel… Ke snížení limitů emisí automobilů** Úsilí o snížení emisí skleníkových plynů považujeme za správný cíl, ale je třeba volit vhodné prostředky. Návrh Evropské komise zveřejněný 7. února 2007 (na snížení limitu emisí CO2 pro osobní automobily na 130g/km do roku 2012) se z tohoto pohledu jeví jako značně problematické administrativní opatření. Svaz průmyslu a dopravy požaduje, aby se problematika snížení emisí řešila komplexně, tedy nejen na úkor výroby automobilů. Vytržení pouze jednoho segmentu ze systému je možno hodnotit jako prvek diskriminace daného oboru. Ekologické efekty navrhovaného opatření jsou sporné, negativní důsledky pro evropský automobilový průmysl téměř jisté. Návrh může vést k útlumu výroby, což by v České republice mohlo ohrozit řadu pracovních míst. Přínos pro životní prostředí vychází z odhadů - skutečný efekt dosud nebyl vyhodnocen ani u limitů daných nynější směrnicí. Povinnost se vztahuje jen na evropské výrobce, což představuje dveře dokořán pro jejich konkurenty. Jde o skokové zpřísnění nynějších norem bez dostatečné doby na přípravu. Splnění si vyžádá nákladné technické a technologické úpravy, a to v poměrně krátkém termínu čtyř let. Tato doba je příliš krátká na vývoj nových konstrukčních prvků - takových, které by se vedle ekologických limitů vešly i do těch ekonomických. Zejména v Česku (ale i v dalších nových členských zemích) může být toto opatření z ekologického hlediska kontraproduktivní. Případné zdražení nových automobilů by ještě zhoršilo současný negativní trend obnovy vozového parku. Je tu také řada nevyjasněných otázek. Například kde oslabený automobilový průmysl vezme prostředky na předpokládaný vývoj „inteligentních“ vozů na obnovitelná paliva. Svaz průmyslu a dopravy ČR

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít