Menu Zavřít

Privátní značky se představily v Amsterdamu

21. 6. 2004
Autor: Euro.cz

OFICIÁLNÍ ÚČAST ČR NA VELETRHU PLMA Nabízet výrobky pod značkou velkých mezinárodních řetězců se rychle učí i české firmy, což potvrdil iletošní 20. ročník veletrhu PLMA v nizozemském Amsterdamu.

OFICIÁLNÍ ÚČAST ČR NA VELETRHU PLMA

CONTENT24

Nabízet výrobky pod značkou velkých mezinárodních řetězců se rychle učí i české firmy, což potvrdil iletošní 20. ročník veletrhu PLMA v nizozemském Amsterdamu.

Mezinárodní veletrh PLMA´s W orld of Private Label 2004 je největším veletrhem výhradně zaměřeným na privátní značky a obchodní řetězce. Organizátor veletrhu, asociace PLMA (Private Label Manufacterer Asociation) je jediná, která organizuje tento typ veletrhu. V Evropě se jedná o jediný veletrh s tímto zaměřením. Je výhradně zaměřen na odbornou veřejnost z řad nadnárodních řetězců, velkoobchodů a výrobců privátních značek. „Loni, kdy se tohoto kontraktačního veletrhu ČR oficiálně zúčastnila poprvé, zde vystavovalo 25 firem. Letos jich už bylo 37, což je opravdu velice silné zastoupení,“ dokládá stoupající trend Hanka van der Mark, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Rotterdamu. Veletrh World of Private Label 20004 je do určité míry velmi specifický. Akce totiž skýtá jedinečnou příležitost proniknout do nadnárodních řetězců a na mezinárodní trhy, setkat se s novými partnery, upevnit stávající obchodní vztahy, zapsat se do mezinárodního povědomí a především získat nové kontrakty. „Jsme zastoupeni téměř ve všech domácích řetězcích, vyvážíme do řady zemí. Pod privátní i vlastní značkou dodáváme už i do jednoho z pobaltských řetězců,“ nastínila strategii konzervárenské společnosti Hamé její marketingová ředitelka Marcela Mitáčková. „Každým rokem jezdíme na jiný veletrh, abychom se do povědomí obchodníků zapsali jako evropská firma,“ vysvětluje svůj podnět k prezentaci na výstavě PLMA Ladislav Denk z masokombinátu Váhala. N a druhou stranu přináší firmám rozhodnutí včlenit se do sítí silných řetězců také citelné hrozby. Ostatně to přiznává i prezident PLMA Brian Sharoff: „Pod značkou řetězce si nevytváříte svůj vlastní brand, neexistuje žádná tradice vašeho jména. Nikdo vás ostatně nenutí, můžete si svobodně vybrat, zda jít cestou privátní značky, či nikoliv.“ Dalším znatelným rizikem privátních značek je tlak ze strany řetězců na nízké ceny. Konkurence v oboru je přitom velmi silná a proto rozhodně ne všechny firmy dlouhodobě uspějí. Každá firma se tedy musí rozhodnout, jakou strategii zvolí - pod vlastní, či privátní značkou. Ideální pro mnohé firmy může být kombinace obojího. Daný fakt potvrzuje i skutečnost, že až 90 procent členů asociace PLMA prodává jak pod svou, tak privátní značkou. Zatím to vypadá, že privátní značky získávají na oblibě. Celosvětově každým rokem roste tento business o úctyhodných 10 procent. „Trh privátních značek vykazuje neustálý růst a v západní Evropě dosahuje podíl privátních značek 25 procent na celkových obratech. V ČR je tento ukazatel na deseti procentech a dá se předpokládat nárůst na úroveň západních ekonomik,“ předpovídá Jitka Hanzlíčková, ředitelka agentury CzechTrade. Čerstvý vstup ČR do EU výrazně ovlivní a urychlí tyto tendence a v tomto segmentu se dá očekávat výrazný vzestup.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).