Přílišná lehkost nákladové korby

29. března 2005, 00:00 - ERICH HANDL
29. března 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat? Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku.

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN PICK-UP

Farmářům, lesníkům, majitelům horských chat a všem, kdo potřebují tahouna do terénu, nabízí Nissan svůj model Pick-up. Stojí 629 tisíc korun bez DPH. Vyplatí se do něj investovat?

Nissan Pick-up je japonskou variantou malého amerického trucku. Vepředu masivní kapota s chromováním a robustními blatníky, pak kabina jakoby useknutá v půli a za ní otevřená nákladní korba. Pod kapotou silný motor, v našem případě naftový čtyřválec o výkonu 133 koní. Pohon lze přepínat ze dvou zadních na všechna čtyři kola, ve spojení s redukcí a zadní tuhou nápravou má systém zaručit výbornou průchodnost těžkým terénem. Tomu odpovídá i světlá výška auta 22 centimetrů, takže stroj může zvládnout i slabší kládu přes cestu.

Jaké jsou naše dojmy? S pick-upem jsme nejdříve vyjeli na silnici. Jízda tu připomíná svezení v traktoru, vysoký stroj stavěný na sílu není pro dlouhé jízdy na asfaltu ideální. Dovnitř se pohodlně vejdou jen dva lidé -zadní třímístná lavice je spíše nouzová, dobrá tak pro dělníky mířící na blízkou stavbu. Na dálnici sice Nissan vyvine 160 kilometrů v hodině, ale už se na masivních pneumatikách dost třese. Dobře je mu tak do 120 kilometrů v hodině.

Pick-up by měl být pánem v terénu. Jenže ani tady nebyla jízda s naším strojem ideální. Jeho problémem je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady. Museli jsme často přiřadit přední pohon, abychom se vůbec hnuli z místa. Ani se „čtyřkou“ si nebyl pick-up mimo zpevněné cesty příliš jistý. Zadní kola do kluzkého kopce moc nezabírala, takže vše musela zvládnout ta přední. A ta často ve sněhu či blátě nestačí. Jiné by to samozřejmě bylo, kdyby bylo auto naložené a zadní náprava měla správnou přilnavost. Možná by pomohl ještě drsnější vzorek pneumatik.

Pochvalu ale zaslouží motor, který za váhu korby nemůže. Jeho 133 koní zaručuje autu rychlé rozjezdy - jde to pěkně odspodu, a proto se nemusí často řadit. Vůz ani moc „nepije“. Na sto kilometrů jízdy si vyžádá zhruba devět litrů nafty.

Kolik se vejde na ložnou plochu? Má rozměry 1395×1390 mm a lze na ni naložit materiál vážící až 1905 kilogramů. Tyto dvě tuny by jistě přimáčkly zadní nápravu k silnici dostatečně.

Nissan lze tedy doporučit těm, kdo často vozí těžké náklady a potřebují ekonomicky nenáročné auto k podnikání. Na dlouhé služební cesty ani na dovolenou v přírodě se nehodí.

CO NÁS ZKLAMALO

Problémem piek-upu je lehká záď, která nedokáže přimáčknout zadní nápravu k povrchu. S pohonem zadních kol tak nedokázalo auto v zasněžené Praze ani vyjet z řady.

TABULKA

TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu užitkový piek-up

Motor naftový čtyřválec

Objem válců 2,5 cm3

Max. výkon 98 kW

Max rychlost 160 km/hod

Spotřeba 9,1l/100 km

Cena bez DPH 629 000 korun

Foto autor| foto: Nissan ( 2x)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít