Menu Zavřít

Příliš drahý pešuňk

7. 7. 2004
Autor: Euro.cz

Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr žádá zvýšit daně, aby mohla být modernizována železnice a aby mohla konkurovat přetíženým silnicím. Logiku to má, proč by se měly na dálnici mrcasit osmdesátkou těžké kamiony, když může zboží jet po kolejích.

Jako řidič s myšlenkou souhlasím. Jako daňový poplatník nikoli. Od roku 1993, kdy začaly České dráhy fungovat jako samostatný subjekt, plyne do železničních dotací nemalá část mých peněz. Vlakem jsem od té doby jel párkrát, zboží jsem si posílal jednou. Bylo to jízdní kolo, které se někde mezi Ostravou a Bohumínem ztratilo. Mám pocit, že nuceně platím za nekvalitní službu, kterou vůbec nevyužívám. Pochopitelně, dráha je strategické odvětví, které nelze zrušit jen proto, že většina voličů nebydlí u pešuňku. Pod mnoha manažery proběhlo hned několik reforem, které se slily do nikdy nekončící transformace. Ředitel Emanuel Šíp kdysi ustanovil na jednu stanici dva přednosty. Šípovi následníci funkci opět sloučili a pro změnu chtěli oddělit koleje od provozu. Další ředitel Dalibor Zelený tuto reformu zastavil, po jeho odchodu se zase dělilo. Nekonečnou ságu, vyšperkovanou stávkami odborářů, sleduji znechuceně už jedenáct let. Teď mám za tuto satiru platit ještě více. Ano, ale jen pokud mi stát konečně dokáže, že za ty peníze dostanu také něco užitečného. Třeba silnice bez kamionů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).