Menu Zavřít

Příklady nasazení pobočkových ústředen

16. 5. 2005
Autor: Euro.cz

DISPEČINK ZÁSILKOVÉ SLUŽBY TOPTRANS Regionální centrum zásilkové služby Toptrans v Českých Budějovicích využívá pro komunikaci systém postavený na ústředně Strus-Omega od společnosti 2N Telekomunikace.

DISPEČINK ZÁSILKOVÉ SLUŽBY TOPTRANS

Regionální centrum zásilkové služby Toptrans v Českých Budějovicích využívá pro komunikaci systém postavený na ústředně Strus-Omega od společnosti 2N Telekomunikace. Telefonní spojení představuje pro firmu, která zajišťuje expresní přepravu kusových zásilek a balíků, základní způsob kontaktu se zákazníky a zároveň nástroj pro operativní řízení pracovníků v terénu. Hlavním důvodem nákupu ústředny byl prudký růst počtu klientů i zásilek - středisko denně operuje s více než pěti tisíci kusy zásilek -a firma vybírala takový komunikační systém, který by expanzi podpořil.

Jedním ze základních kritérií byla také provozní spolehlivost a možnosti přizpůsobení provozních parametrů potřebě uživatelů. Kapacita systému je osm vstupních, 24 vnitřních linek a jedna GSM brána. Šest operátorů klientského dispečinku přijme denně kolem osmi set objednávek a předává klientům informace o stejném množství doručovaných zásilek. Počet přijatých hovorů i volaných čísel dosahuje denně několika stovek. Stejně jako operátoři zákaznického dispečinku je vytíženo pracoviště řízení provozu, kde dispečer řídí vozy v terénu a komunikuje s řidiči.

Na tomto pracovišti přináší významnou úsporu GSM brána, přes niž jsou směrovány všechny hovory na mobilní telefony. Do budoucna se uvažuje také o implementaci nástrojů Kontaktního centra pro rychlejší a efektivnější obsluhu klientů a o začlenění SMS Serveru pro poskytování nových služeb klientům.

Cena takového řešení, které může být nainstalováno v podniku s telekomunikačními rozvody během dvou dnů, je následující: základní modul ústředny 12 tisíc korun, osm vstupních linek 16 tisíc, 24 vnitřních linek cca 30 tisíc, GSM brána 7000 korun. Instalace přijde zhruba na 10 procent ceny řešení, v tomto případě 7000 korun.

STAVEBNÍ FIRMA HMD HOLDING

Petr Bezouška vlastní menší stavební firmu HMD Holding: „Zaměstnávám 40 lidí, firma se neustále vyvíjí. Potřebujeme se prezentovat jako moderní firma a současně zkvalitnit řízení vztahů s našimi zákazníky,“ říká. Firma denně vyřizuje desítky až stovky požadavků, a proto hledala jednoduché řešení s nenáročnou instalací a snadným uvedením do provozu. Systém měl umožňovat další vývoj a měl by být i za řadu let na té nejmodernější úrovni a umožňovat rozšíření o další funkce - call centrum, IP telefonie či bezdrátové přístroje DECT a další.

BRAND24

Firma se rozhodla pro komunikační systém Alcatel OmniPCX Office, u kterého záznamová služba zajistí zpracování všech vzkazů. Dále služba osobního asistenta umožňuje zanechání vzkazu vybrané osobě nebo umožní spojení se zaměstnanci pracujícími mimo firmu, přehrávání informací o firmě s nastavitelnými parametry pro přidržené hovory zákazníků a CTI pro personalizované uvítání volajícího, zobrazení informací o zákazníkovi v reálném čase. Dále je možná správa komunikačního systému pomocí modemu dálkové údržby, což umožňuje snížení nákladů na servis a údržbu. Systém Alcatel OmniPCX Office také vybírá tu nejlevnější cestu při odchozích voláních např. do mezinárodní či mobilní sítě, což šetří další telekomunikační náklady za provoz.

Cena systému Alcatel OmniPCX Office v podobné variantě pro 32 uživatelů činí 80 400 korun (čtyři ISDN linky, 16 digitálních a 16 analogových vnitřních linek). V ceně systému je zahrnuta hlasová pošta, dálková údržba, ARS - výběr nejlevnější cesty a další služby jako osobní asistent, CTI a další. Systém je možné rozšířit až na 236 uživatelů. Cena digitálních přístrojů se pohybuje od 1770 korun za základní model až 9500 korun za manažerský model.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).