Předzvěst Černého pátku: Američané rekordně utráceli přes internet

25. listopadu 2016, 09:48 - čtk
25. listopadu 2016, 09:48

Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy dolarů (29,4 miliardy korun). Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

Tradičně po Dni díkůvzdání přichází tzv. černý pátek, který znamená ve Spojených státech začátek hlavní předvánoční nákupní sezony. Obchodníci v kamenných obchodech tento den nabízejí obrovské slevy. Oblíbenost tohoto dne se však pomalu vytrácí, hlavně kvůli nákupům přes internet a levným nabídkám po celý rok od obchodníků, jako internetového prodejce Amazon.com.

Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

„Viděli jsem jeden z našich nejlepších dnů na internetu,“ řekl novinářům ve čtvrtek večer generální ředitel diskontního řetězce Target Brian Cornell. Dodal, že internetové tržby rostly dvouciferným procentním tempem, další podrobnosti však neposkytl.


Podívejte se, kde všude se dá levně nakoupit na Černý pátek:

Černý pátek se zvrhnul, už není jen v pátek. Kde nakoupíte se slevou?


Předvánoční nákupní sezona, která zahrnuje listopad a prosinec, je důležitá pro obchodníky, protože se na celoročních tržbách může podílet až 40 procenty. Obchodníci se snaží přilákat kupující vysokými slevami, které občas dosahují až 85 procent. Internetové nabídky však bývají dřívější a letos jsou podle analytičky Adobe Digital Index Tamary Gaffneyové o něco vyšší než loni.

Podle reportérů agentury Reuters a odborníků v odvětví je však na rozdíl od internetu návštěvnost v obchodech po celé zemi mírná. „První zprávy ukazují, že je stabilní, v obchodech po celé zemi není příliš rušno,“ řekl prezident maloobchodní konzultační společnosti Customer Growth Partner Craig Johnson.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Název černý pátek zřejmě vznikl ve Filadelfii v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících. Později si jej přivlastnili obchodníci, aby tak označili dobu, kdy se jejich bilance přesouvá do černých čísel.


Čtěte také:

Slevy na Černý pátek nabídnou letos i velké řetězce

Češi loni za knihy utratili 7,5 miliardy. Trh s e-knihami roste


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít