Prazdroj měl loni od dubna do prosince tržby 12 miliard. Investice dosáhly 882 milionů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Prazdroj měl loni od dubna do prosince tržby 12 miliard. Investice dosáhly 882 milionů

, čtk,
Prazdroj měl loni od dubna do prosince tržby 12 miliard. Investice dosáhly 882 milionů
Zdroj: Euro, Tomáš Novák

Plzeňský Prazdroj vykázal loni od 1. dubna do 31. prosince tržby za zboží, vlastní výrobky a služby přes 12 miliard korun, po zdanění byl výsledek hospodaření 2,6 miliardy korun. Kapitálové investice dosáhly 882 milionů korun.

Firma dnes zveřejnila výsledky za zkrácené účetní období. Není plně srovnatelné srovnatelné s předchozími roky, bylo totiž zkráceno na devět měsíců kvůli sladění finančního hodnocení s mateřskou společností. K 31. březnu 2017 převzala Plzeňský Prazdroj japonská pivovarnická společnost Asahi.

„Plzeňský Prazdroj za minulé účetní období, přispěl čtyřmiliardovým příspěvkem do státního rozpočtu. To je jedno z nejvyšších čísel v Česku i v porovnání s firmami, které daně platily na základě celoročních finančních výsledků,“ uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Od 1. dubna do 31. prosince 2017 výrazně rostly prodeje prémiových piv na domácím trhu i v zahraničí a dařilo se i nově uvedeným nápojům na trh, uvedla společnost v prohlášení. Prazdroji se podle Liversage jasně vyplácí péče o prémiový segment piv, který se podílel největší částí na celkovém výstavu. Rostly prodeje ležáku Pilsner Urquell v restauracích i v obchodech, dařilo se také dalším prémiovým ležákům – Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Prodeje společnosti se zvýšily i díky ciderům, stále populárnější je u spotřebitelů zejména Frisco, velmi úspěšný je také nealkoholický Birell, uvedla mluvčí pivovaru Jitka Němečková.


Důsledek veder: německým pivovarům docházejí lahve i přepravky

Plastové přepravky na pivo, ilustrační foto


Jak už dříve pivovar informoval, za celý loňský rok prodal v Česku a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Tuzemské prodeje činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.

Japonská skupina Asahi koupila loni bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě. Za největšího výrobce piva v Česku Plzeňský Prazdroj a další čtyři evropské pivovary dala téměř 200 miliard korun.

Dále čtěte:

Pivovary zakazovaly odběratelům export své produkce. Antimonopolní úřad to zatrhl

Sládci na cestách. Z dobrého jména českého piva ve světě profitují i pivovarníci

Pivní lístek: Speciály pro léto 2018

 ilustrační foto


Ohodnoťte tento článek
Diskuze