Pravda? Nemám rád odbory

12. března 2010, 01:00 - Jiří Němeček
12. března 2010, 01:00

Právo na stávku je legitimní a správné. Pokud se stávkování nestane národním sportem jako třeba ve Francii, je správně načasovaná stávka důležitým znakem skutečně vážných potíží ve firmě.

Zastávám totiž názor, že lidé raději pracují a dostávají za to mzdu, než aby zbytečně stávkovali a ohrožovali tak svoje příjmy i místo.

Odbory a jejich ambice Regulérní stávka je navíc znakem fungující demokracie. Jako každá demokratická záležitost má i stávka svoje mouchy. Tou hlavní je opojenost mocí. Tu moc si plíživě přivlastnily odbory. Během desetiletí tuto moc odbory vyměnily za politické ambice. Kdo by vůbec tušil v dobách bojů o právo na stávku, že revoltující pracovníci nejenže neskončí na dlažbě, ale na absenci v práci ještě vydělají. Obyčejné pracovníky dnes odborářští bossové zatahují do svých malicherných bojů o moc a prebendy v Senátu, sněmovně, krajích, obcích i polostátních firmách. Česko zažilo v posledních dnech dvě významné odborářské akce. Z obou si můžeme vzít ponaučení. Pro někoho možná překvapivě začnu skoro nezajímavou informací z plzeňské univerzity. Studenti se vzbouřili proti aroganci „údajně“ úplatných učitelů s velmi podezřelými vztahy k politickým stranám. Jak to souvisí s odbory? Hlavní škůdci dobrého jména této vysoké školy jsou mimo hru, jejich pomahači ale dál ovlivňují chod univerzity. Aby nepřišli o svoje teplá místa a tituly, zneužili odborářských výhod. Rychle a bez skrupulí si založili odbory svoje. Bez ohledu na fakt, že je nesnášejí studenti i ostatní učitelé, vklouzli pod ochranu demokratické záchranné sítě odborů. Dopravci přeci nehladoví

Veřejnost ale v minulých dnech trápila mnohem citelnější pohroma. Dva dny v týdnu si lidé nemohli být jisti, že se dostanou včas do práce, odvezou děti do školek a škol, dostanou se k lékaři. Dopravní stávka. Člověk by čekal, že zaměstnancům v dopravě hrozí hlad, bída a smrt. Ale tak to není. Stát jen chtěl, aby ze svých benefitů firmy nebo jejich pracovníci zaplatili alespoň adekvátní daň. Proč má na 220 tisíc lidí spojených rodinným poutem s výhybkářem jezdit vlakem skoro zadarmo? Nebýt těchto rodinných příslušníků, jsou osobní vlaky prázdné. Tak kde je chyba?

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít