Prachařovo utržené ucho

12. listopadu 2014, 11:48 - Pavel Páral
12. listopadu 2014, 11:48

Těžko říci, zda popravou Daniela Kurucze došla Andreji Babišovi trpělivost s evidentní neschopností svého ministra dopravy, nebo zda Antonín Prachař konečně došel k názoru, že na to fakt nemá. Každopádně změna byla nutná, protože ucho se utrhlo už dávno a to, co manažersky předváděl na úřadě, by bylo k popukání, kdyby nešlo o dost vážné věci.

Že tedy padl nejhorší ministr dopravy za posledních deset let, a to v tom úřadě seděl dokonce Vít Bárta, je jen dobře. Otázkou je, co nyní bude následovat. Dan Ťok ze Skansky má slušnou pověst a zkušenosti z řízení velkých firem, což se nepochybně hodí. Nicméně politické zkušenosti jsou nulové a to, jak je vidět z působení všech babišovských ministrů, včetně jejich šéfa, je docela velký problém. Při prosazování zákonů a jednání s kraji a obcemi nejde zdaleka o prostý byznys, ale také o politické zájmy, v nichž je třeba se orientovat.


Čtěte více o rezignaci ministra dopravy: Prachař končí. Má ho nahradit Dan Ťok ze Skansky


Nicméně snad se země dočká vyřešení neúnosné situace na Ředitelství silnic a dálnic, které je paralyzováno neexistencí řádného vedení a příprava staveb vázne už nekolikátý rok. Právě zde však bude exšéf jedné z největších stavebních firem v zemi v docela slušném konfliktu zájmů.

Skanska vede spory a napadá tendry ŘSD v několika případech a musel se jimi v minulosti zabývat ÚHOS – například v posledním případě konfliktu u stavby tunelu u Ejpovic byla Skanska žalobcem a napadala údajně podnákladovou cenu Metrostavu a neuspěla. Naopak na D3 to měla být právě Skanska, kdo nabídl dumpingovou cenu. Proto bude extrémně zajímavé sledovat, koho do čela nejprůšvihovější státní organizace posledních let nový ministr jmenuje a jak dlouho mu bude rozhodování trvat.

Jenže doprava není zdaleka jen o stavbách, byť zde jde o největší ranec peněz. Stav na železnici není vůbec uspokojivý, a pokud se nepodaří rychle dokončit prodej nádraží z ČD na Správu železniční dopravní cesty za rozumné peníze, ocitne se příští rok národní dopravce v existenčním ohrožení. Přijmout je třeba také výsostně politické rozhodnutí o dalším vpouštění privátních dopravců na české koleje. Nejistý je také výběr nového dodavatele mýtného systému a řada dalších, drobnějších záležitostí. A nejhorší je, že na zorientování se ve zcela nové problematice nebude mít nový ministr ani minutu.


Čtěte další komentáře autora:

Zacyklení reformátoři

Grilování začíná

Když musíš, tak musíš

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít