Pozor na Czech Made Mana. Jak se podniká na kokainu? - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Pozor na Czech Made Mana. Jak se podniká na kokainu?

,
Pozor na Czech Made Mana. Jak se podniká na kokainu?
Zdroj: Profimedia.cz

Podnikání na drogách je jen pro silné povahy. Czech Made Man Zdeněk Kubík by mohl vyprávět.

S kokainem je to v byznysu jako s úplatky. Všechno se řeší v ústraní, každý ví, kdo v tom jede, a ven se dostane jen zlomek informací. Veřejnost si tak může obrázek skládat například jen z údivu policejního exprezidenta Lessyho, že Roman Janoušek po své nehodě nedostal test na drogy, nebo z deníku bývalého šéfa Nemocnice Na Homolce Vladimíra Dbalého, který si zážitky s kokainem zapisoval. Existuje ovšem jedna výjimka. Je to chlapík, který o svém šíleném životě dokonce natočil film.

Muž z filmu

Podnikatelský příběh Zdeňka Kubíka nemá daleko do tarantinovské historky z podsvětí. Tenhle muž sice díky neúnavné práci zbohatl na obchodu s internetovými doménami, ale živil se předtím i jako homosexuální prostitut, seděl v kriminále, protože řídil opilý a zabil spolujezdce, budoval byznys v Číně a proléval se litry tvrdého alkoholu. Ne, jeho příběh si nezasluhuje obdiv. Zajímavý je coby ukázka toho, jak funguje podnikatelský život nakopnutý hromadou drog.

O Zdeňku Kubíkovi se příliš nevědělo až do doby, než se v kinech objevil snímek Czech Made Man. Kubík přišel na premiéru v převleku, aby ho nikdo nepoznal. Převlek byl ale tak teatrální, že si ho všiml úplně každý. Jestli to byl jen špatný odhad situace, což se lidem pod vlivem drog občas stává, nebo čirý kalkul, už dnes nikdo nezjistí.

Kubík měl na natočení filmu kromě vložení svého příběhu účast i finanční. Vedle všech aktivit bylo financování a produkování filmů jednou z jeho prací. V roce 2013 se třeba podílel na Troškových Babovřeskách, zatím poslední peníze vložil tento 44letý podnikatel do snímku Lída Baarová. Proslul také tím, že spravoval facebookový profil hudebního festivalu Benátská noc a jeho kritiky veřejně urážel. Stejně jako ve všem, co dělal, šlo o marketing, který měl na festival upoutat pozornost.

Hledat jeho aktuální stopy je poměrně těžké. Na žádost týdeníku Euro o schůzku nereagoval a jeho někdejší obchodní partneři se cítí o kus svobodněji, když s ním už nejsou v přímém kontaktu, takže od nich také nelze moc informací získat.

Karel drogy nebere

O drogách se ale podnikatel nikdy nebál mluvit. V roce 2010 tak třeba uspořádal „největší kokainovou party v Evropě“, která se vyvinula ze setkání internetových podnikatelů v Divadle Hybernia. Sehnal prý 30 gramů kvalitního kokainu, načež řada přítomných začala vytahovat vlastní zásoby. Podle jeho vzpomínek to byla historicky první party, po které ještě nějaký kokain zbyl. Unikátní je to zejména proto, že droga se vyznačuje tím, že uživatele nenechá na pokoji, dokud má možnost ji brát.


V obchodu s drogami se v Česku ročně protočí přes deset miliard korun. Čtěte více

Drogová jízda ve filmu Strach a Hnus v Las Vegas


Své pracovní zkušenosti pod vlivem kokainu ovšem popisuje spíše z té horší stránky. Bavily ho sice věci, jako je praní a uklízení, ale byznys moc nešel. „Dělal jsem strašnou spoustu chyb,“ svěřil se před pár lety časopisu Ekonom. Drogy mu také ve stavech střízlivosti způsobovaly deprese, při nichž nemohl dělat už vůbec nic.

Pokud jeho způsob života odpovídá jeho historkám, je s podivem, že Zdeněk Kubík ještě funguje. Podle jeho okolí se ale v posledních letech po narození potomků zklidnil. Zatím nejčerstvější podnikatelská aktivita, která se kolem něj udála, je z letošního března. Podle časopisu Týden navýšil svůj podíl v taxislužbě Sedop, kam majetkově vstoupil před dvěma lety. Patřit mu má už většina firmy. Svůj majetek podnikatel odhaduje na 200 milionů až půl miliardy korun, peníze má v několika internetových projektech.

Hlavním zdrojem prvních velkých peněz se pro něj staly internetové domény. Princip jeho podnikání spočíval v tom, že dokázal najít avyzobat webové adresy, které měly potenciál. Třeba spousta lidí na světě napíše adresu sociální sítě Twitter jen s jedním písmenem t. Znamená to zaručený přísun uživatelů, kterým se ovšem zobrazí reklama, za niž majitel domény inkasuje peníze. A když přijde správný čas, doména se prodá. U Twiteru to prý bylo za 250 tisíc dolarů. Na začátek kariéry slušné.

K tématu dále čtěte:

Komentář: Perník, braun a čikuli dostávají posily

Hitler nebyl nemocný. Měl jen absťák

Zlaté drogové časy. Trh s omamnými látkami tvoří procento globálního HDP