Menu Zavřít

Poslední samuraj

24. 3. 2010
Autor: Euro.cz

Ryze sportovní kupé, jakých už moc na trh nepřijde

Nabídka nabroušených vozů ze stáje Nissan se u nás dlouhodobě omezuje na model kupé, aktuálně označené jako 370Z, a nedávno přibyvší sedan GT-R. Jaká škoda, že na český trh nedorazily další skvělé modely Nissanu jako například Skyline. S tím, jak bezpečnostní a ekologické předpisy „vraždí“ v poslední dekádě sportovní vozy, je toto kupé asi jedno z posledních opravdu sportovních aut na trhu. Samozřejmě s výjimkami, avšak opatřenými cenovkou s podstatně barvitějším ciferným vyvedením.
Vnější tvary 370Z jsou precizní směsí aerodynamiky a agresivity. Nízké a široké auto působí přikrčeným postojem šelmy připravené ke skoku, což kolemjdoucí nutí vytahovat mobily a cvakat jejich mizernými foťáčky jednu momentku za druhou. Design exteriéru nemá chybu a snese měřítka nejhodnotnější italské školy, počínaje Pininfarinou a Giugiarem konče. Aby ne, šéfdesignér Randy Rodriguez se svým návrhem musel bojovat se všemi designérskými studii Nissanu po celém světě. Výsledná směsice odkazů na předchozí generaci 350Z a nových tvarů je prakticky dokonalá. Uvnitř vozu je generační posun znát ještě víc. Ne že by nastala nějaká převratná proměna, jen si v Japonsku konečně uvědomili, že auto se základní cenou milion korun potřebuje udržet určité standardy. A těmi jsou precizní zpracování a luxusní materiály. Kupé 370Z má v prostoru řidiče vše potřebné pro jízdu na hraně pudu sebezáchovy, avšak drobné nedostatky tu přece jen jsou. Jednak sedačky, které vyhovují spíše hodně širokým ramenům, mohou vyvolávat u subtilnějších jedinců pocit horšího vedení. Což se také děje a patří to k nejkritizovanějším prvkům vozu. Normální člověk však do sedadla zapadne jako do křesla a pevně utažené bočnice i sedáky jej udrží bez problémů ve správné poloze. Druhou výtku zaslouží pouze výškově stavitelný volant se zbytečně velkým průměrem. Na pochvalu je naopak výhled z vozu.
Testovaný automobil poháněl atmosférický šestiválec o objemu 3,7 litru. Výkon 328 koní je sice o pár grošáků nižší než například v případě Audi TT RS, ostatní už však Nissan zvládá o něco lépe. Především řízení, které má ukázkovou zpětnou vazbu. Dále náhon na zadní kola, který je o tisíc procent zábavnější než kvaziquattro „tétéčka“. Audi TT RS je rychlejší. Jenže tam, kde jen ďábelsky rychle ukáže konkurenci záda s pokerovým výrazem ve tváři řidiče, tam 370Z proletí skoro stejně dramaticky, a navíc vykouzlí páníčkovi na tváři extatický divoký a současně blažený úsměv. A vlastní dynamika jízdy, tedy pokud se motor drží v pásmu nad 4,5 tisíce otáček, je více než dostatečná. Spolu s manuální šestistupňovou převodovkou, která při řazení nezvykle vstupuje do hry meziplynem, je s tímhle autem radost prohánět zatáčky dveřmi napřed. Na podřazování, doprovázené automatickým meziplynem, si však člověk musí zvyknout. Chvíli trvá, než se podaří přesně trefit do polohy, v jaké převodovka nastaví odpovídající otáčky. Jinak při řazení čtyřky vyletí nahoru jako by tam chtěl řidič nacpat dvojku. S vypnutým stabilizačním systémem umožňují hodně široké pneumatiky doslova koncert na hranici přilnavosti, přičemž občasný výlet za ni jde krásně srovnat. A to celé v rychlostech, za které hrozí okamžité odebrání všeho, co máte u sebe. Včetně očkovacího průkazu.

klady
Výkonný motor
Design
Řazení
Jízdní vlastnosti
Vynikající brzdy

zápory
Méně ostrý plyn
Pouze výškově stavitelný volant
Větší volant

BRAND24

Tabulka:
Nissan 370Z
motor: atmosférický benzinový šestiválec
objem: 3696 ccm
výkon: 241 kW
převodovka: šestistupňová manuální s automatickým meziplynem
nejvyšší rychlost: 250 km/h
zrychlení z 0–100 km/h: 5,6 s
spotřeba: 15,4/7,8/10,6 l
cena 1 206 400,- Kč (testovaný vůz)

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).