Pomocná ruka velkého bratra. CzechTourism získá data z platebních karet i vyhledávačů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Pomocná ruka velkého bratra. CzechTourism získá data z platebních karet i vyhledávačů

,
Pomocná ruka velkého bratra. CzechTourism získá data z platebních karet i vyhledávačů
Zdroj: Shutterstock

Platili jste v minulosti kartou? Nebo jste vyhledávali ubytování na cestách přes Online rezervační systém? Pak možná i vy pomůžete rozhýbat skomírající cestovní ruch. Státní agentura CzechTourism totiž získá od karetní společnosti Mastercard na rok zdarma přístup do platformy Mastercard Tourism Insights. Slibuje si od toho lepší plánování podpory slábnoucího sektoru.

Mastercard zdůrazňuje, že data jsou anonymní. „Platforma schraňuje agregovaná a striktně anonymizovaná data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací doplněná o transakční data a informace ze sociálních sítí,“ řekl týdeníku Euro Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. Brouzdáte-li často třeba na sociální síti Facebook, i tato vaše digitální stopa se mohla v platformě Mastercard Tourism Insights objevit.

V systému jsou i data, která nejsou podmíněná platbou kartou. „Data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací byla poskytnuta třetími stranami, například rezervačními systémy letenek,“ upřesňuje Čarný.

Kde, kdo a za kolik

Data jsou stále více ceněnou komoditou, neboť z hlediska byznysu dokážou výrazně pomáhat. A potvrzuje to i fakt, kdo všechno a jaká data sbírá. CzechTourism nyní získá detailní informace, které skupiny turistů utrácejí nejvíce a které nejméně, kam tyto jednotlivé skupiny jezdí a jak nebo podle čeho si vybírají ubytování.

Získaná data prý umožní lidem z CzechTourism analyzovat dopady pandemie na sektor cestovního ruchu v Česku a připravit efektivní plán na jeho oživení.

Uzavření hranic totiž mělo na celý segment velmi devastující dopad. „Současná situace ukazuje, jak moc důležitá jsou v cestovním ruchu přesná data a jak potřebná je digitalizace turismu v Česku,“ říká šéf agentury…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?