Polského Lublina už bych si nekoupil

19. dubna 2004, 00:00 - admin
19. dubna 2004, 00:00

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN. Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy.

 

NÍZKÁ CENA ZLÁKALA MALOU JILEMNICKOU FIRMU MORAFIS KE KOUPI DODÁVKY LUBLIN.

Zatímco srovnatelně velké auto západní provenience vyšlo před třemi roky na 800 tisíc korun, polský vůz tehdy stál jen o něco více než polovinu této sumy. „Těch 428 tisíc korun se nám zdálo přijatelných, auto bylo dostatečně velké pro převážení topenářských kotlů, vypadalo to, že je pro naši společnost ideálním řešením,“ říká řidič Morafisu Jan Bartek. Jenže ještě v záruce nastaly se strojem problémy, hlavně s jeho motorem. „Praskly nám hlavy u válců, což znamená poměrně nákladnou opravu. V servisu nám tyto hlavy odmítali vyměnit s tím, že je pouze svaří. Nakonec naštěstí ustoupili,“ říká řidič. Problémy ale nekončily. U auta se brzy nato rozsypala jedna z náprav, poté se narušila sbíhavost kol. „Po jedné cestě zJilemnice do Krnova jsem úplně sjel pneumatiky,“ stěžuje si Bartek. Dále nefungovalo topení, porouchalo se i vstřikování do válců. Také se často vařila voda v chladicím systému. Lublin ale také ukázal své kladné stránky. „Je to robustní auto, uveze ve skříni i na její střeše spoustu materiálu. Dobře se ovládá, má výborně zpracované posilovače řízení. Takové nemá ani Volkswagen LT, který jsme koupili nedávno. Na ruku je těžká jen řadicí páka, která je zbytečně dlouhá. Takovou snad nemá ani tatrovka,“ míní topenář. A ještě jednu výhodu skrývá polský stroj: „Topenařina znamená rychlé opotřebení auta, skříň je brzy poškrábaná, vysoké zatížení se musí projevit i na podvozku. Kdybychom měli Mercedes nebo jiné drahé auto, měli bychom velké výčitky z jeho ničení. U Lublina nás to ale netrápí.“ Podle podnikatele z Morafisu kvalita Lublinu odpovídá jeho ceně. „Volkswagen LT jezdí bez závad. Musíme si ale uvědomit, že za jeho cenu bychom měli Lubliny dva. Dodávku tedy nezatracujeme, i když už bychom si další Lublin nekoupili,“ uzavírá Jan Bartek.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Lublin 3 Rok výroby 2001

Typ motoru diesel

Průměrná spotřeba 10 l/100 km

Nejvyšší rychlost 100 km/h

Kupní cena 428 000 Kč

Zůstatková cena 0 Kč* *odhad majitele

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Auta
Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně…
Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný a dodává ho Mercedes
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů za dva miliony korun
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Technologie
Další devadesátková hra zdarma. Stáhněte si akci MDK
AMD brzo vydá nové procesory, podpora už je v BIOSech. APU Raven Ridge možná v lednu?
10 tipů na nejlepší tablety pro práci i zábavu [Vánoce 2017]
ASLR je vinou chyby ve Windows 8/10 méně funkční než ve starším Windows 7
Intel chce z počítačů odstranit podporu legacy BIOSu, znefunkční to staré OS a hardware
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít