Poláci pronikají s bundami do Česka

20. září 2004, 00:00 - JAKUB TUREK
20. září 2004, 00:00

OBLEČENÍ PRO POBYT V PŘÍRODĚ "V Polsku nebylo potřeba dávat peníze do reklamy," říká Rafal Fiszer, majitel firmy Wolf Gang, která se tlačí na český trh s oblečením. V Polsku prý byla reklama zbytečná, spoléhali jsme na to, že si lidé o našem oblečení řeknou v obchodech, na horách a prostě kdekoliv," tvrdí Fiszer.

Kolekce polské značky Wolf Gang na veletrhu Sportprague.

OBLEČENÍ PRO POBYT V PŘÍRODĚ „V Polsku nebylo potřeba dávat peníze do reklamy,“ říká Rafal Fiszer, majitel firmy Wolf Gang, která se tlačí na český trh s oblečením. V Polsku prý byla reklama zbytečná, spoléhali jsme na to, že si lidé o našem oblečení řeknou v obchodech, na horách a prostě kdekoliv,“ tvrdí Fiszer. Všechny peníze ze zisku společnosti proto dosud šly do vývoje a zkvalitňování produktů. Po vstupu na český trh ovšem musela firma změnit strategii a dát peníze i na propagaci. „Ocitli jsme se na trhu, kde nás nikdo neznal,“ shrnuje důvody pro reklamní kampaň český zástupce Wolf Gangu Bogdan Vavroš. Bude ovšem omezená jen na několik specializovaných časopisů a pár odborných internetových serverů. UMÍRNĚNÁ KAMPAŇ

„Plánujeme umírněnou kampaň,“ říká Rafal Fiszer. Důvodem je skutečnost, že design a barvy oblečení i batohů zůstávají u Wolf Gangu konzervativní. Jde tedy především o modrou, červenou a černou. „Čeští zákazníci jsou podobní jako Poláci, a proto ocení spíše kvalitu zpracování, než módní výstřelky,“ domnívá se Fiszer. Dalším důvodem pro udržení tradičního vzhledu je také přání, aby zákazníci mohli nosit stejné oblečení třeba tři či čtyři roky, a přitom nevyšli z módy.

JINÝ PRODEJ

Wolf Gang se musí vyrovnávat i s odlišným způsobem prodeje v obchodech specializovaných na pobyt přírodě. V Polsku má k dispozici v každém obchodě podlahovou plochu a je víceméně na něm, jak a čím ji zaplní. V Česku si obchodníci sami vybírají, co od výrobce objednají. „Letos prodáváme v Česku jen část své kolekce, protože obchodníci mají nasmlouváno zboží na půl roku dopředu a nad tuto kvótu berou jen, o čem jsou přesvědčeni, že bez problémů prodají.“ Od příštího roku by měl Wolf Gang prodávat v Česku naplno. Úplně stejnou strategii zvolila další polská firma Campus, jejíž hlavní výrobní náplní je oblečení. „Campus se v Praze prodával již před pěti lety, ale to byla tehdy jen krátká epizoda. Teď přinášíme celou zimní kolekci. Kompletní sortiment dostaneme do českých prodejen až příští rok,“ říká tuzemský obchodní zástupce Campusu Aleš Cholenský.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Problémy? Nová konzole Ataribox byla na poslední chvíli odložena
Internet dostal velkou facku. V USA po dvou letech zrušili síťovou neutralitu
Dokonáno. Norský rozhlas jako první na světě ukončil FM vysílání
Hry pro příležitostné hráče