Překvapivě příjemný a jednoduchý design uvnitř, líbivé detaily zvenčí a sympatický posun v bezpečnosti - to jsou nejdůležitější momenty, kterými upoutá osobní variace na Peugeot Partner. Není třeba složitého testování: jde o šikovné, pěkné a pohodlné osobní auto.
V osobní verzi se z trochu šedé dodávky stal pěkný pohodlný rodinný vůz
Překvapivě příjemný a jednoduchý design uvnitř, líbivé detaily zvenčí a sympatický posun v bezpečnosti - to jsou nejdůležitější momenty, kterými upoutá osobní variace na Peugeot Partner. Není třeba složitého testování: jde o šikovné, pěkné a pohodlné osobní auto.
Navenek se Partner odlišuje novými světlomety krytými mřížkou, stejně tak i u lamp na zádi. Sportovní duch se přiblížil i díky mlhovkám integrovaným do předního nárazníku, jehož boční prvky zůstaly plastově černé. Blatníky jsou o poznání širší. Interiér je pěkně zvládnutý v ladících odstínech zelená-šedá a oplývá odkládacími plochami a kapsami. Sedadla jsou příjemná i pro delší cestování. Trochu déle bylo třeba napoprvé hledat vpředu ovladače stahování okének - jsou na středovém panelu. Velmi sympatickým prvkem vozu jsou pohodlně široké druhé posuvné dveře. Jednak s nimi není starost při nastupování v řadě zaparkovaných aut a jednak umožňují skutečně bezproblémové nasedání i méně pohyblivým lidem. Jízdními vlastnostmi vůz nijak nezklamal. Projevil vyšší těžiště náklonem v zatáčkách nebo při nájezdu do bočního větru, ale stopu přitom neztratil. Ochotný diesel zůstává sympaticky úsporný i při živější jízdě. Pro výkon je třeba ho podržet ve vyšších otáčkách, ale na městské popojíždění to třeba vůbec není. Celkem dobře odhlučněný chod se víc ozval jen při rozjezdu nebo na dálnici.
Jak na DPH
Peugeot Partner je přímo určen k nákupu bez daně. Zákon nicméně ukládá instalovat přepážku mezi nákladový prostor a místo pro posádku. Homologovaná mříž se cenově pohybuje kolem dvaceti tisíc korun, ale pořídit lze i zhruba o třetinu lacinější. Na osobní verzi Partnera je předpisová přepážka designově cizím tělesem. Vše vyřeší demontáž, policie to zatím nepokutuje.
Na co to auto je?
Na co je? Na lidi! Peugeot Partner v osobní variantě dokáže pohodlně transportovat „živou sílu“ a samozřejmě i středně velké množství materiálu. Je to ideální vůz pro nereprezentativní dopravu personálu nebo klientů menších firem. Až nápadně dobře ale poslouží i čtyř- nebo pětičlenné rodině, a to se stalo velmi inspirativní pro mnoho podnikatelů.
Peugeot znám jako nesmrtelný,
říká Stanislav Rakovský, propagační předměty
* Jako podnikatel potřebujete spíš dodávku. Proč jste zvolil právě osobní verzi Partnera?
Má vlastně tytéž nákladové vlastnosti, ale navíc ještě dobře vypadá, je pohodlný na cestování a zvýšila se i bezpečnost.
* Takové atributy nemá ale jenom Peugeot.
Já jsem si krátce po revoluci koupil ojetého Peugeota a od té doby jsem měl už čtyři. Znám je jako nesmrtelná auta. Navíc se mi líbí. Tak proč bych měl měnit značku?
Technické parametry a cena
Peugeot Partner 2.0 HDi
Obsah motoru 1997 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 66 kW
Točivý moment 205 Nm
Maximální rychlost 160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 13,4 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 7,2 l/100 km
Spotřeba na dálnici 4,9 l/100 km
Spotřeba průměrná 5,7 l/100 km
Provozní hmotnost 1386 kg
Délka 4137 mm
Šířka 1724 mm
Výška 1810 mm
Zavazadlový prostor 2800 dm3
Objem nádrže
Cena 519 900 Kč
Hodnocení
+ KLADY
+ Pěkný nový design
+ Schopnost prostupu lehčím terénem
+ Úsporný diesel
+ Variabilita interiéru
+ Mnoho odkládacích ploch
- ZÁPORY
- Citlivost na boční vítr
- Hlučný centrální zámek
- Náklon v zatáčkách
- Méně živý při nižších ot.
- Umístění ovladačů stahování oken
Zvláštní pozornost zaslouží: praktické a pohodlně široké posuvné druhé boční dveře.