Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Podnikání je jako karetní hra

10. dubna 2007, 00:00 - LUBOMÍR BROŽEK
10. dubna 2007, 00:00

KAREL ARBES, PRODUCENT POŘADU POKR: Od září 2006 vysílá Česká televize každý čtvrtek po 22. hodině na prvním programu pořad POKR. Diváci jej původně znali pod názvem Podnikatelský servis. Na novinky jsme se zeptali producenta pořadu Karla Arbesa.

KAREL ARBES, PRODUCENT POŘADU POKR: Od září 2006 vysílá Česká televize každý čtvrtek po 22. hodině na prvním programu pořad POKR. Diváci jej původně znali pod názvem Podnikatelský servis. Na novinky jsme se zeptali producenta pořadu Karla Arbesa. Přesun programu na „jedničku“, a navíc v poměrně divácky atraktivním čase, je pro producenta dobrá zpráva. Avšak na druhé straně s sebou taková změna asi přináší nové výzvy?

Přechod pořadu si vyžádal změny v realizačním týmu dramaturgie pořadu ve společnosti K. A. Production. Přišli zcela noví lidé - dramaturg Filip Rožek, Eva Čejková, Pavlína Zdanovcová. Z původního týmu redaktorů zůstal pouze jeden. Šlo především o to, aby pořad diváka zaujal zajímavými, inspirativními a především srozumitelnými příběhy, v nichž se může najít. POKR přinesl i archivní reminiscenci na některé významné podnikatele české historie. To na mladou generaci může působit výchovně a na jiné diváky inspiračně. Postupně se „tváří“ pořadu stal moderátor Aleš Cibulka. Ten se v programu našel a stále více ho baví. Navíc přináší i nové nápady. Některé z nich určitě použijeme.

Jak reagují diváci?

Pořad v této podobě většinou uvítali. Jejich dopisy, které přicházejí prostřednictvím naší webové adresy www.pokrservis. cz, přinášejí řadu podnětů. Ty jsou následně dramaturgií vyhodnoceny a konkrétní reflexe se zpětně objeví přímo v dalších dílech POKR. Vítáme i širší spolupráci diváků, například formou soutěží. Nebo příběhů, které můžeme natočit.

Jaká je nyní vaše cílová skupina a jak by měla vypadat ideální sestava diváků, které tvůrci chtějí oslovit?

Současná cílová skupina je střední generace. Poslední výzkumy naznačují i příliv mladých diváků. Pokud se má cílová skupina rozšiřovat právě o ně, je nezbytné, aby mladí lidé v pořadu nacházeli svá témata.

Připravujete pro příští období nějaké další změny? A pokud ano, co si od nich slibujete? Připravujeme řadu novinek. Chceme s diváky, i ve spolupráci s dalšími médii, připravit soutěže, které nejen pobaví, ale budou obsahovat i určité širší sdělení. Například soutěž o nejlepší podnikatelský záměr. Rozjeli jsme se do našich měst a nastartovali seriál - něco jako „podnikání v našem městě“ z hlediska historie i současnosti. Začínáme se intenzivně zabývat i evropskými fondy. Zde jsme s Alešem Cibulkou dohodnuti, že bude jakýmsi průvodcem v této nesmírně významné, ale často nesrozumitelně komplikované problematice. Finance v letech 2007 až 2013, které může Česká republika z těchto zdrojů čerpat, jsou významné a neopakovatelné. Jak vnímáte podnikatelské prostředí v Česku a v čem může pořad přispět k jeho kultivaci?

Podnikatelské prostředí je stále ještě přebyrokratizované a často není měřeno všem stejně. I stát - respektive jeho instituce - někdy zachází s malými zcela jinak než s velkými hráči. Malý podnikatel nemá zdroje na náročné advokáty, kteří by ho často vysekávali ve sporech s byrokracií. Velcí ano. I o tom budeme v našem pořadu hovořit příští rok. Jde nejen o kultivaci podnikání, ale i kultivaci prostředí, které právě podnikání a osobní iniciativu lidí často tlumí nebo přímo ničí.

Podnikání někdy skutečně může připomínat známou karetní hru. Myslili jste na to, když jste zvolili název pořadu POKR?

V pokeru můžete vyhrát, ale také prohrát, všechno najednou. Podnikatel se často dostane do situace, že přijde o mnoho, včetně rodinného majetku. Ale pokud je úspěšný, cílevědomý, má vize i vůli je úspěšně realizovat, pak může zbohatnout. Dokonce tak, že je objektem závisti. Postřehy, Komentáře a Rady pro podnikatele tedy uvozují název POKR, který s určitým druhem nadsázky vystihuje i to, že ne každý může být úspěšný. Záleží na schopnostech, vůli, ale i nezbytné míře štěstí každého, kdo do světa podnikání vstoupí.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy budou Velikonoce?
Na splátku hypotéky již Češi vynakládají téměř 50 % příjmu
GDPR po roce: bouře ve sklenici vody či obří byrokracie?
Kraje rozdělí 3 miliardy korun na nové kotle. Poslední vlna dotací pomalu startuje
Jak zdanit příležitostný příjem?
Auta
V Ženevě se opět představí novodobý Stratos. Tentokrát s…
Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Kvíz: Poznáte správně model auta podle těchto detailů?
FCE Italia a PSA prodlužují smlouvu o spolupráci
Bentley Bentayga Speed: Téměř nejrychlejší SUV světa má 635 koní a jede až 306 km/h
Technologie
Co je příležitostný příjem a jak se daní?
Intel prozradil 45W procesory 9. generace pro notebooky: osmijádra mají až 5,0GHz turbo
Cnews FM: Nebývale pozitivní události kolem studia Warhorse a bank [podcast]
Samsung Galaxy Tab S5e je tenký jako břitva a dlouho vydrží
Bez dotací se elektromobily nerozšíří. Lidem se nevyplatí, ukazuje studie
Hry pro příležitostné hráče