Plzeňský Prazdroj oznámil mírný nárůst prodejů

09. února 2012, 13:25 - Profit, TZ
09. února 2012, 13:25

Plzeňský Prazdroj prodal v uplynulém roce v tuzemsku a na padesáti světových trzích více než 9,9 milionů hl piva a meziročně zaznamenal 1% nárůst výstavu. Na domácím trhu se situace po dvou náročných letech začala stabilizovat na úroveň předešlého roku a odbyt 6,9 milionů hl piva znamenal mírný 0.1% nárůst.

Foto: Plzeňský Prazdroj

Vývoz se zvýšil o 6% na 890 tis. hl. piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba piva zaznamenala 2% nárůst na 2,14 milionů hl. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4%.

Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Trh se začíná stabilizovat, ležáky a pivní speciály rostou

Prodeje na pivním trhu se stabilizovaly na úrovni předešlého roku. Prodeje ležáků se vloni zvýšily o 4% díky rostoucí křivce prodejů našich prémiových piv a zejména díky loajalitě pivařů k prémiovému plzeňskému ležáku. Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu. Daří se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou Brusinkovou variantu. I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než 45 procent, což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury.

Historický zápis v exportních tabulkách

Navzdory celosvětové recesi narostl v loňském roce vývoz zejména u zemí s větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada či Maďarsko. Plzeňský Prazdroj je tradičním českým exportérem a například již v roce 1870 vyvážel pivo do více než 30 zemí světa včetně zámoří a dlouhodobě tak buduje věhlas českého piva ve světě. Díky vynikajícímu renomé, ale také díky dobré spolupráci s exportéry a vhodnému mixu marketingových a trade-marketingových nástrojů se poptávka po pivních značkách Plzeňského Prazdroje zvýšila na 890 tisíc hl, což znamená nový historický rekord.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tento pátek bude svátek
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít